Rijeka: Kako razviti publiku?

Sav posao, trud i svaka nova kazališna ili koncertna sezona bez publike nema smisla. Kako je pridobiti, ponukati je da kupi ulaznicu, pogleda predstavu ili dođe na druge kulturne događaje? Tu postoje različite metode, znanstvena istraživanja i cijeli menadžment kojemu je cilj "razviti publiku". Što to zapravo znači - saznali smo na međunarodnom seminaru u riječkom omladinskom kulturnom centru.

Razvoj publike, od gorućih je kulturnih tema današnjice. Jedan od najvažnijih ciljeva europskih prijestolnica kulture, a Rijeka će to biti 2020., jest dovesti pubiku pred sadržaje za koje će biti utrošeni milijuni kuna. Publika je na svim događajima umjetničke prirode jedan gorući problem jer sve nešto što nije jako popularno, zabavno, mainstream, pati od problema dolaska publike i nadam se da će nam ovaj seminar i radionice malo pomoći, smatra Zoean Baljak, voditelj SKC-a Sveučilišta u Rijeci.



Kako su odgovorni iz EPK ekipe ustvrdili na seminaru, očekuju tisuće kulturnih događaja i  četiri milijuna posjetitelja. Na seminaru je prisutno stotinjak sudionika i iz drugih hrvatskih gradova, uz potporu desetak stručnjaka iz Europe.  To je najvažniji izazov za Europsku prijestolnicu kulture, posebno za Rijeku. Treba integrirati identitet u sve, što je i bio glavni razlog zašto je Rijeka dobila titulu, smatra Alessandra Gariboldi, kulturna konzultantica iz Italie.



Svaka prodana ulaznica nije samo dobit u blagajni organizatora, nego i ključ uspjeha zadovoljnoga gledatelja koji će zbog proživljenog iskustva ponovno doći na neki novi događaj.