Retrospektiva industrijskog dizajna Davora Grünwalda u HDD galeriji

Retrospektivna izložba Davora Grünwalda 'Retrorama industrijskog dizajna 1968. 2008.', pregled autorskog djelovanja dizajnera čiji su radovi nastali ranih sedamdesetih godina za tvrtke poput Tvornice računskih strojeva, Prvomajske, Jadrana i Tvornice vaga, večeras je otvorena u HDD galeriji.

Uz Grünwaldove radove koji imaju značajno mjesto u povijesti hrvatskog industrijskog dizajna, izložba daje uvid u više od trideset godina njegove daljnje dizajnerske karijere u Kanadi, kao i aktivnosti u sklopu strukovnih organizacija. U autorskoj koncepciji Marka Goluba i Koraljke Vljo, glavnina izložbe je kronološki prikaz Grünwaldovih projekata i proizvoda realiziranih tijekom 40 godina profesionalnog djelovanja, od školovanja na Akademiji primijenjene umjetnosti u Beču do odlaska u mirovinu 2008. godine.

Slučaj hrvatsko-kanadskog industrijskog dizajnera Davora Grünwalda iznimno je intrigantan iz niza razloga, jer riječ je ne samo o autoru koji je u svega šest godina intenzivnog rada u hrvatskoj i jugoslavenskoj sredini ostavio značajan pečat u lokalnoj dizajnerskoj povijesti i koji je zatim nekoliko desetljeća jednako uspješno nastavio djelovati u Kanadi, nego i dizajneru iza čijeg se profesionalnog traga vrlo slikovito iscrtava okruženje za dizajn njegovog vremena, njegov specifičan društveni i ekonomski kontekst, kao i čitav splet okolnosti koje su određivale samu poziciju dizajnera i njegovu ulogu, ustvrdili su u tekstu izložbe Marko Golub i Koraljka Vlajo.

Gledajući skoro sve što je realizirao putem svojih hrvatskih i kanadskih angažmana, ključan zajednički nazivnik je jedna slika, jedan prizor čovjeka sjedinjenog s tehnologijom, kiborga koji operira teškim oštrilicama, napravama za skeniranje zemlje, uvijek u interakciji i međusobnom dopunjavanju, zaključili su.

Na izložbi u HDD galeriji predstavljeni su i primjerci slavnih elektroničkih kalkulatora koje je dizajnirao u prvoj polovici sedamdesetih te rijetko viđene fotografije, dokumenti, ulomci tekstova, kao i živopisna osobna svjedočanstava samog dizajnera.