Slavljenički koncert Maxa Emanuela Cenčića u HNK-u Zagreb

Istaknuti hrvatski kontratenor Max Emanuel Cenčić, smatran jednim od najznačajnijih i najsvestranijih kontratenora današnjice, obilježit će 35 godina umjetničkoga rada svečanim koncertom u četvrtak 21. rujna u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu, mjestu na kojemu je prije tri i pol desetljeća započeo svoj profesionalni rad.

Tom prilikom Opera HNK Zagreb izvest će svečanu koncertnu izvedbu "Orfeja i Euridike" Christopha Willibalda Glucka pod ravnanjem maestra Nikše Bareze. Na konferenciji za medije održanoj u ponedjeljak u HNK-u Zagreb, Cenčić je kazao kako se izuzetno veseli susretu sa zagrebačkom publikom upravo 21. rujna, kada mu je rođendan, istaknuvši kako mu je taj koncert prekrasan rođendanski dar.

Intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč izjavila je kako joj je iznimno zadovoljstvo što je svjetski slavan kontratenor odlučio važnu obljetnicu obilježiti upravo u tome teatru, mjestu na kojem je učinio svoje prve profesionalne korake. Max Emanuel Cenčić smatran je jednim od najznačajnijih i najsvestranijih kontratenora današnjice. Već su ga na početku karijere, kada je pjevao s Bečkim dječacima, prozvali "čudom od djeteta", a slavu je stekao pjevajući baroknu glazbu - tehnički briljantno, istodobno moderno i emocionalno zanimljivo. Nastupao je u najistaknutijim svjetskim opernim kućama, od Bečke državne opere do Carnegie Halla u New Yorku, te je surađivao s nekima od najvećih dirigenata specijaliziranih za baroknu glazbu.



Cenčić je dugo izbivao iz Hrvatske te su i danas njegovi nastupi u Hrvatskoj rijetki, a najavljeni koncert u HNK-u Zagreb za njega je, kako je rekao, izuzetno emotivno iskustvo. Danas, poslije 35 godina, vraćam se na daske pozornice koja je za mene nekoć predstavljala cijeli svijet. Naravno da mi je kao djetetu bilo nevjerojatno uzbudljivo nastupati u opernom kazalištu. No, to nije jedini razlog! Već kao četverogodišnjak došao sam u zagrebački HNK i zaljubio se u glazbu, pozornicu, kazalište, balet itd. Cijeli ansambl HNK-a za mene je bio poput čarobnoga otoka na koji sam svakodnevno kao opijen dolazio pratiti probe i premijere, rekao je Cenčić.

Opera, kazalište i balet, ali fascinacija i scenskom tehnikom, preobrazbama umjetnika i njihovim kostimima na mene su ostavili golem dojam te me oblikovali u mladim godinama. Stoga se podrazumijeva da je povratak u Zagreb kako bih proslavio 35. godišnjicu karijere za mene i simbolično iznimno važan. Zajedno s cjelokupnim opernim ansamblom kuće, orkestrom, zborom te pjevačima i pjevačicama želim izraziti svoje visoko poštovanje prema umjetničkom radu i zahvaliti svojim nastupom. Neka Hrvatsko narodno kazalište uvijek bude mjesto ljepote i istine!, poručio je umjetnik. Skladateljski materijal razlikuje se u različitim izvedbama, ali ono najzanimljivije je kako je ista glazba u različitim verzijama doživljela drugačija tempa i sastave continua, koje je napravio sam Gluck. Maesto Bareza će uz pomoć Maksimilijana Cenčića, koji odlično poznaje izvornu verziju Gluckova Orfeja pisanu za kontratenorski glas, pružiti našoj publici da po prvi put upozna izvornu verziju nastalu prije punih dvjesto pedeset pet godina, poručili su iz HNK-a Zagreb.

Nakon izvedbe bit će organiziran razgovor s Maxom Emanuelom Cenčićem, uz izložbu te video projekcije njegovih najuspješnijih opernih kreacija. Razgovor će voditi glazbeni publicist Zlatko Madžar. Sljedeće večeri, 22. rujna, bit će ponovljena koncertna izvedba Gluckova Orfeja i Euridike također pod ravnanjem maestra Bareze, dok će u istoj ulozi Orfeja nastupiti nacionalna prvakinja Opere HNK Dubravka Šeparović Mušović.