Shakespeareov 'Macbeth' kao balet u riječkom HNK

Jedna od najpoznatijih Shakespeareovih tragedija 'Macbeth' osvanula je u novoj, baletnoj formi u riječkom Hrvatskom narodnom kazalištu Ivan pl. Zajc. Koreografkinja i nova ravnateljica Baleta, Maša Kolar, sudeći prema prvim reakcijama publike, nije mogla bolje započeti sezonu. Tim više što se plesni 'Macbeth' iznimno rijetko viđa.
 
 
Najkraća i najkrvavija Shakespeareova drama obavijena je, u svom mističnom stilu, mitom o ukletosti njegova uprizorenja, pa i izvođenja. Stoga je, vjerojatno, taj škotski komad postao veliki izazov u suvremenom baletu. Morali smo zapravo ovu dramu prenijeti u jedan drugi medij - plesni medij. U tom sam imala fantastičnu pomoć cijelog autorskog tima, glazbe koju su zajedno, paralelno sa mnom komponirali Višeslav Laboš i Tena Novak. U načelu smo radili u suglasju. Scenografija koja je golema i dominantna je zapravo stvorila neki temelj,  ističe Maša Kolar, koreografkinja.
 
 
Ljudski i moralni pad prikazani su drugačijim tumačenjem samoga djela, odnosno koreografskom razradom glavnih motiva – od vještica, ludila i praznovjerja, do motiva apsolutnog zla. Izbacili smo neke dijelove i završili su nekom idejom odnosa Mcduffa i Macbetha. Više smo radili na tom odnosu tako da smo prikazivali, recimo, dva društva. Jedno negativno, jedno pozitivno. To je bila okosnica,  objašnjava Maja Marjančić,  dramaturginja i asistentica koreografkinje.
 
 
Uz izvrsnog mađarskog plesača Alija Viktora Tabboucha, koji je mnogim zahtjevnim ulogama dodao i ovu Macbetha, svoje je plesno umijeće pokazala i Ksenija Duran Krutova, Lady Macbeth. Zahtjevno je. Ovo mi je prva ustvari, doista teža uloga koja je jako glumački napravljena,  kaže Duran Krutova. Macbethovom fokusiranosti na čovjekovu moć željelo se potaknuti promišljanje o moći kojoj težimo i cijeni koju za to plaćamo.
 
 
Riječki Macbeth potvrdio je da i plesna umjetnost može ispričati kompleksne ljudske sudbine.