Međunarodni festival filmske glazbe i zvuka u Puli

U Puli je završio Međunarodni festival filmske glazbe i zvuka čija je osnovna svrha promicati ideju o glazbi u filmskoj industriji kao zasebnoj umjetnosti.

Jean-Michel Bernard, francuski pijanist i skladatelj bogate karijere, čovjek kojeg je Ray Charles smatrao genijem, samo je jedan od poznatih svjetskih filmaša koji ovih dana zainteresiranoj publici prenosi svoje spoznaje. Uvijek govorim mladim skladateljima da moraju biti svoji, zadržati identitet. Naravno, kada ste u filmskom poslu, skladate npr. i za scenu skoka s 30. kata i za romantične komedije...  To je različito, ali osobnost morate imati,  naglašava Jean-Michel, pijanist i skladatelj filmske glazbe.

Organizirajući festival već petu godinu, skupina domaćih entuzijasta želi stvoriti rastuću mrežu skladatelja, dizajnera zvuka i filmaša. Ali i ne samo to. Također je cilj napraviti taj cijeli koncept dostupnijim, odnosno pristupačnijim javnosti, koja možda nije upoznata toliko s konceptom filmske glazbe,  ističe Ozren Glaser, umjetnički direktor Festivala. Ozren je i sam skladatelj glazbe kazališnih predstava, ali i kratkometražnih filmova, osobito američkih i čeških. O njemu i samom festivalu više se zna u inozemstvu nego kod nas. Na festival je stigla i Beth Krakower, poznata američka producentica u filmskoj industrijič. Beth je osnivačica Krakower Group i odabire skladatelje za pojedine filmove. Odabirem skladatelje prema tome kako mi govore o filmu, koliko su strastveni prema projektu, tražim žar u njihovim očima, procjenjujem koliko vole to što rade

A skladateljima nije nevažno s kojim redateljima rade. Jean-Michel izdvaja tako rad s čuvenim Martinom ScorseseomRaditi s Martinom Scorseseom bilo je čudesno iskustvo. Radeći na filmu Hugo, osjećao sam se kao da usporedo radim na 20 različitih filmova. Martin jako voli i proživljava film, vrlo je detaljan i tu strastvenu energiju prenosi na svoje suradnike.

Na predavanjima vrhunskih profesionalaca u Puli govorilo se o kreativnosti u glazbi, o tome kako emocije izraziti glazbom, ali i o načinima funkcioniranja industrije zabave. Smatra se da se filmskoj glazbi ne pridaje dovoljno pozornosti te da ona mora postati zasebnom kategorijom.