Trčati možete i kada je hladno, samo treba znati kako

Kako pripremiti tijelo za sezonu trčanja na jesen i zimu, jer njihovim dolaskom ne prestaje aktivna sezona, otkrivaju trener trčanja i sportska psihologinja.

Iako je jutrom kada zahladi, a na nebu bude i više od 50 nijansi sive, ugodnije ostati u toplom domu, stručnjaci tvrde da je bitno vježbati na otvorenom i u uvjetima niskih temperatura. Jedan od razloga zašto treba vježbati konstantno je da se održi kondicija i izbjegne teškoća povratka u trening. Prestankom vježbanja, kaže sportska psihologinja Ana Kotzmuth, pada nam i motivacija. Iako mnogi misle da trebamo biti motivirani da bi izdržali u nekoj aktivnosti, zapravo je suprotno. Ponekad je dovoljno samo biti angažiran da bi postali motivirani. Drugim riječima ako se pokrenete i nastavite vježbati, trčati, trenirati… sama ta aktivnost podići će vam motivaciju. 

Trener trčanja Frane Boban svima koji trče i u hladnim uvjetima, preporučuje da trče dok ima svjetla, osobito ako izabiru rute uz prometnice. U jesen i zimu najbolje je trčati, kaže trener Boban, jer su temperature niske pa glavni limitirajući faktor u trčanju – pregrijavanja tijela, ne predstavlja veliki problem. Problemi koji postoje su kiša, vjetar, ali oni se lako kontroliraju nabavkom odgovarajuće sportske opreme i slušanjem savjeta stručne osobe. Od oprema za hladnije vrijeme preporučena je 'baf marama' kojom se zaštiti lice i nos, a time i pluća. Osim toga važno je nabaviti kvalitetne tenisice, i odjeću koja zadržava toplinu tijela.

I na kraju najvažnije preporuka za sve – krenite sada, a ne od sutra, od ponedjeljka ili od 1. siječnja…