Što znate o digitalnom radiju?

Digitalni radio je tehnologija koja je zaživjela u velikom broju zemalja Europske unije. I Hrvatska se priključila zemljama u koje se uvodi eksperimentalno emitiranje. 16 nakladnika pokazalo je interes; eksperimentalna faza trajat će godinu dana, a kreće 22.studenog.

U ovom testnom razdoblju neće biti moguć prijem na cijelom području Republike Hrvatske, jer je odlučeno da taj testni dio pustimo na području zapadnih granica uz Sloveniju i sjeverozapadnu Mađarsku tako da ćemo četiri odašiljača pustiti u pogon; Ivančica, Sljeme, Mirkovica i Učka… Oko dva milijuna slušatelja će biti pokrivenost i kompletan promet po A6, A4  i šire po županijama koje su na tom području, tamo će biti moguć prijem,  ističe Mate Botica, član uprave OiV.

Prednosti digitalnog radija se višestruke. U radijskom eteru nudi se više mjesta za nove nakladnike, nove radijske sadržaje, bolji prijem i veći izbor programa za slušatelje. Osim toga za slušatelje znači veću kvalitetu bez smetnji bez šumova, i to je glavna prednost, omogućuje prijenos podataka... kad svira neka pjesma na ekranu se može prikazati slika koja prikazuje album ili kad su neke govorne emisije može se slika njihova prikazati... mogu se prikazivati informacije vezane za promet takozvani tPek standard,  naglašava Tigran Vržina, direktor sektora strategija u OiV.

Nakladnicima se smanjuje cijena emitiranja, a štedi se i električna energija, do 85%. Za buduće slušanje digitalnog radija potrebne su samo manje prilagodbe krajnjih korisnika. Mora imati DAB prijemnik, čije se  se cijene danas kreću od 15 eura.  Pojednostavljeno, korisnik treba imati  stik koji se stavlja u kompjuter, a za auto radio postoje auto adapteri koji se spaja na postojeći FM radio,  objašnjava Vržina.

Uvođenje digitalnog radija ne znači gašenje FM radija na kojeg smo svi navikli. Postoje različita iskustva u Europi. Neke zemlje su ga potpuno ugasile, primjerice Norveška, ali mnogim se zemljama paralelno emitira. U nekima se testira kao u Hrvatskoj.  Mi se pridružujemo tim državama i vjerujem da ćemo u razdoblju koje slijedi doći do novih iskustava i procjene trebali se u tu tehnologiju nastaviti ulagati,  kaže Botica.

A kako bi ta tehnologija zaživjela potrebno je potaknuti i druge dionike tržišta kao na primjer autoindustriju. Digitalno odašiljanje signala je budućnost, digitalni radio nudi više sadržaja, više izbora i kvalitetu bez šumova u eteru.