Animirani film 'Posljednji izazov'

Stvaranje zabavnih sadržaja predstavlja velik izazov za autore i za sve sudionike.

Koliko posla, koliko ljudi, koliko truda treba za stvaranje animiranog filma otkriva hrvatski autor Božidar Trkulja. Njegov posljednji uradak, animirani film Posljednji izazov kvalitetom stoji uz bok svjetskim ostvarenjima.

Tri pohlepna patuljka u pohod pozivaju Barbara, Čarobnjaka, Čarobnicu i Paladina obećavši im nagradu i junaci ili naravno antijunaci kreću u tu potrag
u... Ovako ukratko zvuči sadržaj animiranog filma Posljednji izazov. Stvaranje zabave ozbiljan je posao. A ovaj animirani film predstavljao je doista velik izazov i za autora i za cijelu ekipu. Film je završen, a filmski set je predstavljen u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu.

'Posljednji  izazov', stop-animacijski lutka film napravljen je u lipnju 2017.  Na Aanimafestu je imao svjetsku premijeru, a osvojio je posebno priznanje nakon kojeg je obišao 20-ak festivala i dobio još par priznanja i nagradu jednu za najboilji lutksrski film,  kaže o svom filmu autor Trkulja. Slaganje ovog filmskog seta trajalo je danima. A izložene scene tek sugeriraju količinu velikog posla i truda. Evo koliko je rada uloženo u 16 minuta filma: Film sam,  ja osobno, radio 3 godine. To uključuje izradu modela, pisanje 'storyborda', dizajna i sve te stvari. Produkcijski je trajalo 2 i pol godine. Što je uključivalo izradu lutaka koja je trajala oko 5, 6 mjeseci. Lutku je trebalo napraviti sa svim armaturama i onim što je potrebno da bi lutka bila animabilna i da bi se mogla kretati i da bi animatori mogli s njom raditi, znači da bi se pokrenula u filmu. Izrada scenografije je trajala paralelno sa snimanjem, bilo je potrebno vidjeti veličine i omjere, tako da smo skupa radili otprilike godinu i pol, možda i dvije godine.

Iza mnoštva imaginarnih likova na sceni stoji mnogo članova ekipe. Na filmu je sudjelovalo 10-ak stalnih članova ekipe, ali i puno onih koji su došli i pripomogli...  Animiralo je troje animatora uz mene, a kad bi se dogovorili i odglumili sve što bi glumci lutke morali napraviti. Animator sam mora biti i glumac da bi mogao  udahnuti pravi pokret u vremenu kako bi lutka krenula. S obzirom da je proces fotografiranja sličicu po sličicu spor, jedna kadar snima se ponekad cijeli dan. Uz autora filma, Božu Trkulju, priču su animirali i Antonija Veljačić, Antonija Begušić i Pavao Stanojević. Scenografiju je osmislio arhitekt Nenad Laktašić.
Sudbina ovog filma sada je prepuštena publici. A doista ohrabruje pomisao kako ovako izvrstan posao u potpunosti potpisuju domaći autori. Čini se, talentirani autori i filmski djelatnici uspijevaju svladavati prepreke i izazove. Baš kao i njihovi junaci.