Kako razvijati toleranciju u školama

Ljudska prava svakome bi od nas trebala biti zajamčena rođenjem. Na to treba skretati pozornost, ali i neprestano učiti koja su to ljudska prava i zašto su važna. Upravo su to radili na radionici u osnovnoj školi Orehovica.

Ponavljanjem tih temeljnih znanja o ljudskim pravima, ali i svojevrsnom nadogradnjom kroz interaktivnu radionicu, učenici sedmih razreda te međimurske škole obilježili su ujedno i predstojeći Međunarodni dan ljudskih prava. S njima su radili stručnjaci iz čakovečkog Obiteljskog centra.

Na samom početku, kratko predavanje jer nije naodmet ponoviti koja su nam prava dana rođenjem. Učili su to još u nižim razredima, pa sada već itekako dobro znaju što ona podrazumijevaju, što se smije, a što ne. Prava na slobodu, na igru, pravo na život, pravo na zdravu prehranu...

Da bi još bolje shvatili koliko je važno osjećati se i biti jednak, djelatnici obiteljskoga centra osmislili su igre; djeca kroz zamjenu uloga mogu iskusiti kako je to biti primjerice siromašan, ili pak neke druge rase. Jer važno je da ih se od najranije dobi potiče na prihvaćanje različitosti i nauči živjeti u sredini u kojoj nisu svi isti.

Cilj je zapravo potaknuti kod njih empatiju da oni prihvate različitosti i da nauče da se ljudi u principu ne razlikuju, da se vrednuju po onom dakle što oni jesu, po svojim dostignućima a ne nekim materijalnim vrijednostima, poručila je Lidija Vinković, predstojnica CZSS Obiteljski centar Čakovec.

Već i samo razmišljanje o tome, istaknuto je na radionici, pridonosi uspostavljanju ravnopravanih i pozitivnih odnosa s drugima.