Hoće li blagdanske čestitke i paketi zapeti negdje u snijegu?

Sve više je javljanja razočaranih korisnika uslugama Hrvatske pošte. Pisma i paketi koji trebaju stići na kućnu adresu često kasne. Pošiljke su razderane, a nerijetko i ne stižu do primatelja.

U poštanski sandučić na Malešnici Dragomir Gračner ubacio je pozivnice - i to ne bilo kakve -  njegova supruga i on odlučili su proslaviti 50 godina braka. Od deset poslanih pozivnica dragim prijateljima došle su četiri, ostalih šest negdje se na putu - izgubilo.

Malo bi gostiju bilo na proslavi da nema drugih načina komunikacije pa je nestanak pozivnica naljutio Dragomira. Neobično je i to, kaže, što se svih šest izgubljenih pisama odnosi na područje Zagreba, dok su ona koja su putovala dalje, stigla.

To više mu je krivo jer je za posebnu prigodu autor pozivnica također poseban. Naslikala ih je njihova unuka.

Pisalo je: dođite na proslavu dedi i baki za 50 godina braka, i to je baka koja kuha, tu je deda koji čita novine i cvijeće bakino, objašnjava Gračner koji se odlučio raspitati kamo su nestale pozivnice. Otišao je na poštu u Španskom, no ondje su mu rekli da nema koristi od traženja.

To nije u skladu s pravilima poslovanja davatelja usluge jer svaku pritužbu treba primiti i obraditi, kažu u HAKOMU.

Tu su određeni rokovi koji su također propisani sa Zakonom, ali ako ni nakon toga ne bude zadovoljna sa odgovorom odnosno postupanjem Hrvatske pošte, nakon dvostupanjskog postupka može se javiti HAKOM-u sa zakonom za rješavanje spora, kaže Andrej Sardelić, HAKOM, rukovoditelj Odjela poštanskih usluga.

Ako je pošiljka iznimno važna, bolje ju je predati u poštanskom uredu nego je  baciti u sandučić jer se ondje dobije potvrda ili račun. U slučaju gubitka pošiljku je tako lakše pronaći, poručuju u Hrvatskoj pošti.

Provjerava se gdje je točno pošiljka zadnji puta evidentirana i onda se uz pomoć te informacije istraži gdje je ona bila, gdje je mogla otići , gdje je nestala i zapravo uspiju se u dobrom djelu slučaja i pronaći, objašnjava Krešimir Domjančić, voditelj Odjela za odnose s javnošću, Hrvatska pošta.

Ako se pošiljka izgubi, rok za pritužbu je 3 mjeseca u unutarnjem poštanskom prometu i 6 mjeseci od dana predaje u međunarodnom prometu.

Iako u Hrvatskoj pošti najavljuju investicije ukupno vrijedne 450 milijuna kuna, a novih pet sustava za automatsko sortiranje pošiljaka odlično radi - gužva je i dalje.

Tokom prosinca svake godine Hrvatska pošta bilježi porast i volumena i broja pošiljaka, to se posebno vidi u paketnom dijelu poslovanja jer tržište paketa je u  velikom porastu zbog iznimnog rasta e- trgovine, kaže Domjančić.

Tako dnevno Hrvatska pošta uruči više od milijun pošiljka, a taj je broj u prosincu još za 30 do 40 posto veći.

U slučaju gubitka korisnik se treba javiti u svoj poštanski ured, nazvati službu za korisnike ili poslati e-mail. Iako je sve to napravio, Dragomir Gračner i dalje ne zna kamo su nestale njegove pozivnice.