Njemački božićni marcipan traži recept za opstanak

U Njemačkoj misle da Božić nije potpun bez marcipana, slastice od šećera, bjelanjka i oguljenih mljevenih badema koja potječe još iz srednjeg vijeka.  Danas ga ugrožava nagli skok cijena badema koji slastičare prisiljava na snalaženje.

Svjetska prijestolnica proizvodnje marcipana je u Luebecku, lučkom gradu na sjeveru Njemačke, gdje je poznat od 15. stoljeća. Danas se najviše kupuje u vrijeme Božića i nove godine. Dio marcipanove privlačnosti je i u tome što se može različito oblikovati, od opće poznatih smeđih krumpirića (kuglica marcipana uvaljanih u kakao), može biti srcolik, u obliku voća pa sve do prašćića sreće, velikog novogodišnjeg klasika.

U marcipanu su uživali pruski carevi, ali i pisci, među kojima Thomas Mann, čija je glava od marcipana izložena u muzeju u Luebecku.

No nagli skok cijene badema, zbog špekulacija na tržištu i nepredvidljivih vremenskih prilika - poput suše u Kaliforniji, velikom prizvođaču tog orašastog voća - snažno je pogodio slastičare. Mnogi su morali zatvoriti svoje obiteljske obrte. Drugi su uspjeli ostati na tržištu i poput trvtke Lemke, osnovane prije više od sto godina, žele obnoviti ugled tog proizvoda i okrenuti se i drugim ciljanim skupinama, rekla je glasnogovornica.

Marcipan iz Luebecka zaštićen je proizvod u Europskoj uniji, što obvezuje proizvođače da strogo poštuju propisani sastav. U smjesu idu dvije trećine badema i samo trećina šećera, što znači da bi mu cijena morala dvostruko porasti kada se cijena badema učetverostruči. No možda rješenje za spas marcipana treba potražiti u njegovom ukorjenjivanju u njemačku kulturu.