Pazite koga puštate u stan i što potpisujete!

Često se gledatelji žale na akvizitere distributera električne energije. Lažno se predstavljaju, ne daju točne i istinite informacije o cijeni kilovatsata, nude nepostojeće usluge. Suvlasnici zgrade u Rijeci povjerovali su osobi koja im se predstavila kao djelatnik Elektroprimorja - i potpisali novi ugovor o distribuciji struje. Sada ga žele raskinuti.

Neki stanari još su zbunjeni zbog poslovne prakse ozbiljnih tvrtki - prodaje usluga po kućama. Takva komunikacija je loša, osobito za umirovljenike kojima akviziteri često ne znaju ili ne žele jasno reći za koga rade i što prodaju. Govori to Marinko Host prepričavajući puničino iskustvo.

Predstavnik RWE ili kako se već zove, je jednostavno pozvonio na vrata i predstavio se kao djelatnik Elektroprimorja. Moja punica je starija osoba, nije vodila računa o tome. Dakle, Elektroprimorje klasično popisuje brojilo i rekao joj je da će upravo popisati brojilo da treba napraviti novi ugovor, jer se mijenja tarifa i mijenja se cijena. Punica ga je pustila u stan ijednostavno on je napravio, popisao brojilo, a ona poslije potpisala ugovor, priča Host.

Nije to bio ugovor već zahtjev za prelazak na novog distrubutera struje. A taj je zahtjev automatizmom, nakon 14 dana, prešao u ugovor. Takva poslovna praksa pronalaska klijenata spominje se u Zakonu o zaštiti potrošača, od 33. do 38. članka, kao nepoštena. A u riječkom Potrošačkom centru tvrde kako bi državna tijela trebala zaštiti potrošače.

Vi ne možete zamisliti situaciju u kojoj će vam svaki dan doći netko tko nudi javnu uslugu ili prodaju energiju u stanu i prisiljavati vas da pređete kod nekog drugog. Taj način poslovne prakse nije dobar i to moramo ukinuti. Zato smo i uveli, što se tiče telefona, registar nazovi. Tako bi isto trebali zaštiti ljude da im ne ulaze u stan nepoznati i dovode u situaciju da su prisiljeni potpisati neke ugovore, kaže Marko Paripović, predsjednik Udruge Potrošački centar.

U ovom slučaju, zahvaljujući, Marinku Hostu ugovor je raskinut usmenim i pisanim putem. No, raskid ugovora nije išao "glatko". I sam pisani odgovor o raskidu ugovora još nije došao na adresu punice Marinka Hosta. U Potrošačkom centru kažu da komunikacija između distributera električne energije i potrošača mora biti kvalitetnija te da bi trebalo prestati s prodajom struje na kućnom pragu.

Potrošači moraju znati da tih 14 dana ako im trgovac nije dostavio obavijest da oni imaju pravo na jednsotavni raskid, da se taj rok produžuje na godinu dana. Tako da vode računa da ih trgovac mora obavijestiti da imaju pravo na raskid ugovora i kad daju izjavu da imaju potvrdu da su raskinuli ugovor, onda im trgovac mora dostaviti potvrdu da je zaprimio izjavu o raskidu ugovora, poručuju iz Udruge Potrošački centar.

Dakle, ako je kupac nezadovoljan, ima mogućnost raskinuti ugovor, ali ne usmeno već slanjem pisanog zahtjeva i to u roku od 14 dana od potpisanog ugovora bez navođenja razloga. Važno je u takvim situacijama biti dobro informiran jer ako se žalite nakon roka za žalbu, druga strana to najčešće ne prihvaća.