"Najbolje priče mi pričaju tablet i mobitel"

Djeci treba čitati i treba ih motivirati da čitaju, no kako uistinu stojimo po tom pitanju?

Znate li da je metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika? Znate li koliko je važna za kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina? Služi i kao prevencija poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.

Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

•Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.

•Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.

•Postajete čitateljski uzori djeci.

•Glasno čitanje djeci, ali i vama, otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...

•Upoznajete djecu s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima.

•Potičete ih na maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.

•Stvara se veza između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.

•Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.

•I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!

Čitajte djeci, nemojte prepustiti pričanje priča tabletima i mobitelima! Uzmite dijete u krilo i to tako da ono može gledati slikovnicu. Igrajte se riječima, stvarajte rime, pjevajte, uključite ime djeteta u priču ili pjesmu jer djeca to vole.





Osim na Prvome programu Hrvatske televizije emisiju Kod nas doma možete pratiti i na mobilnim uređajima, tabletima i računalima s pomoću multimedijske usluge HRTi.