Doris Karamatić, rokerica na harfi

Zvukovi nas okružuju svaki dan, cijeli dan, a tišina je rijetka pojava. Upravo je zato važno biti okruženi dobrim zvukovima. Zvukovi klasičnih instrumenata mijenjali su se kroz povijest. A vješti glazbenici uspijevaju ih prilagoditi i izazovima suvremenosti.

Klasične instrumente poput harfe uglavnom slušamo u orkestrima. Harfistica Doris Karamatić je nakon završene glazbene akademije pronašla svoj put. Svira u orkestru kazališta Komedija. Ali u žicama vidi i potencijal izvan klasične glazbe. Uz klasičnu, svira i lasersku harfu. Prelazi granice stilova, od klasičnog do suvremenog.

Za toliku raznolikost potrebna je velika vještina. Treninzi svako jutro od 6 do 7, 200 marinaca i onda možeš svirati harfu…,  šali se Doris. I onda ozbiljno kaže: samo je stvar u spretnosti, ništa drugo. Harfu je teško svirati baš kao i svaki drugi instrument. Ako želiš da nešto dobro i kvalitetno radiš znači moraš vježbati, svaki dan. Najvažnija je disciplina.  Kaže Doris da je najizazovnije kod harfe što je poprilično skupa i nezgrapna za transport. Ali hvala Bogu danas postoji sve, od  kolica do rezervnih žica…   Iako je akademski obrazovani glazbenik pa bi se podrazumijevalo da izvodi ozbiljan repertoar, ona preferira rock, pop, heavy metal, raznorazne covere, svjetske hitove, jazz standarde, sve što osobno smatra dobrom glazbom.

Doris Karamatić ekipa Dobrog jutra zatekla je na pripremama za koncert neklasične glazbe. Uz glazbenu matricu svira modernu glazbu. Na doista moćnim zvučnicima zvuk žica dobiva posve novu dimenziju. Ipak, nije jednostavno; potrebno je mnogo tehničkih znanja i proba kako bi nova tehnologija donijela novu kvalitetu na instrumentu koji je izmišljen u vrijeme kada zvučnika nije bilo. Kvaliteta zvuka harfe ovisi o drvu koje se mora sušti jako dugo jer je napregnuće svih žica na harfi 3 i pol tone. A da bi ono to izdržalo dugovječnost ono mora biti kvalitetno…  Za dobar zvuk potreban je o dobar tonski majstor, naglašava Doris i hvali svoj stalnog suradnika Mislava Žabarovića s kojim surađuje pet godina. On se brine oko tog kako zvuči harfa, je li izbalansirana i je li je sve u redu s matricom. Ovakvim načinom sviranja glazba postaje dostupnija široj publici.

Oblik harfe nastajao je kroz povijest i ubraja se u jedan od najstarijih trzalačkih instrumenata, nastaje već u prapovijesti. Specifičan zvuk oduvijek je odolijevao izazovima vremena. A tako, čini se, i ostaje. U 21. stoljeću to dokazuju glazbenici poput harfistice Doris Karamatić.