Igor od pletiva radi prave skulpture

U ovo zimsko vrijeme najviše volimo toplu, vunenu odjeću, posebno ako su nam je isplele naše bake i mame. Igor Galaš modni je dizajner koji od pletiva radi prave skulpture, a vunu je uspio lansirati i na svjetske modne piste. Kako izgleda visoka moda 'Na iglama' Igora Galaša u Muzeju za umjetnost i obrt provjerila je ekipa Dobrog jutra.

Igli i vuni divi se još od najranijeg djetinjstva, a ručno rađeno pletivo zaštitni je znak njegovih kolekcija. Igor Galaš opravdano nosi laskavu titulu hrvatskog kralja pletenine. Sve ovo što volim raditi je otkada sam gledao svoju mamu. Ona je plela male majice za mene i brata i svašta i uvijek me fascinirala ta jedna nit, to klupko vune koje se odmotavalo i nakon toga je nastalo nešto. Cijela ta moja kreativnost krenula je odmah u tom smjeru, ne na crtanje, ne na neke druge stvari nego na izradu nekih predmeta i pletivo je ostalo fascinacija do danas,  iskren je Igor. Krenuo je u pravom smjeru, ruke pletu gotovo same, ali ne pomišlja stati jer mjesta za napredak uvijek ima. Moram priznati da svakog trenutka i dan danas dok pletem neke stvari,vidim da sve bolje i bolje radim. Da koristim sve bolje tehnike i otkrivam neke bolje stvari, tako da u tehnološkom smislu pletivo nema kraja i nema nekog savršenstva i uvijek se može bolje.

Igor, osim što, možemo to reći tako, jednom tradicijskom tehnikom kao što je pletenje zapravo proizvodi organičke skulpture, izrazito voluminozne. Vi te njegove predmete, odnosno njegovu odjeću možete uvijek dvojako promatrati. Kao nešto što je nosivo, ta nosiva umjetnost tzv artweare ili kao skulpturu u prostoru jer prostor čini jako bitan moment njegovih kreacija on presijeca prostor i ulazi u volumene kao kod suvremene skulpture,  naglašava Andrea Klobučar, viša kustosica, Muzeja za umjetnost i obrt Zagreb.

Iako je vuna prirodan, zdrav i kvalitetan materijal, ali i dobar toplinski izolator, rijetko je viđena na domaćim modnim pistama. Sve više i više u medijima i časopisima vidimo da je vuna jako popularna. Ručno pletenje postaje sve popularnije i to me strašno veseli. Sama zastupljenost vunenih odjevnih predmeta je dosta mala. Većinom se baziraju u nekim kolekcijama visoke mode. U inozemnim kolekcijama se može često vidjeti, ali kod nas, zaista jako malo,  napominje Igor .

Najhrabriji i najodvažniji ipak odlučuju nositi Igorove kreacije. Sviđa mi se da svatko u toj pletenini i toj mojoj odjeći koja na neki način izgleda skulpturalno i nenosivo, komentira da u svemu tome ima i nosive odjeće i nečega što je dobro i lako iskombinirati s drugom odjećom.  Andrea kaže da bi ona nosila Igorov vuneni dizajn. Jako je sve to toplo i taktilno pa kad vas nešto tjera da dirate onda nekako mislim da je to lijepo imati i na svom tijelu da vas štiti od, recimo to tako, zlih sila svijeta.

A zaštitu od hladnoće, ali i zlih sila svijeta možete potražiti i sami u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt sve do kraja siječnja i uvjeriti se da se i tradicionalna tehnika pletenja može transformirati u visoku modu.