Uzbuđenje raste uoči večerašnjeg otvorenja izložbe Bukovac u Europi

Proteklih smo dana pratili i ekskluzivno snimali otvaranje strogo čuvanih sanduka s remek-djelima Vlahe Bukovca koja su u Klovićeve dvore stizala sa svih strana Europe, a od večeras mnoga od njih hrvatska će publika moći vidjeti prvi put.
Pariški dani Vlahe Bukovca prvi put pred zagrebačkom publikom

U zagrebačkim Klovićevim dvorima večeras se otvara prvi dio velikog izložbenog projekta Bukovac u Europi. Prva u nizu izložbi je Pariško razdoblje od 1877. do 1893. U tom životnom razdoblju Bukovac je slikao portrete najistaknutijih osoba i obitelji britanskog i francuskog visokog društva, a mnoge od tih slika danas se nalaze u privatnim zbirkama kolekcionara ili u muzejima diljem svijeta.

Zahvaljujući ovom velikom pothvatu Galerije Klovićevi dvori i Kuće Bukovac, prvi put u Zagreb dolaze djela iz Engleske i Francuske koje je Bukovac radio za trgovce Vicars Brothers te pripadnike engleskoga visokog društva, a bit će izložena i djela koja je predstavljao na pariškom Salonu.
HRT ekskluzivno: Dosad nikad viđene slike Vlahe Bukovca
Radi se o iznimno složenom projektu koji okuplja djela o kojima smo čuli, čije smo reprodukcije vidjeli, ali nikada ih nismo imali priliku susresti uživo,  istaknula je suautorica izložbe, kustosica Petra Vugrinec gostujući u Vijestima iz kulture, te dodala: Bukovčeva djela su fascinantna – kad prolazite kroz 9 dvorana Klovićevih dvora i dođete do desete dvorane, naše najveće, gdje su remek-djela Bukovčeva pariškog perioda, zaista ostanete bez daha. Ona su prije svega vrlo lijepa, napravljena su vrlo vješto. S obzirom na to da je upravo umjetnost kraja stoljeća nešto čime se intenzivno bavim, uvijek se pitam smije li umjetničko djelo nama biti jednostavno samo lijepo, zbog tih visokih kriterija koje smo danas nametnuli umjetnosti.

Neka od izloženih djela su zaštićena kulturna dobra, kao primjerice radovi posuđeni iz Crne Gore ili iz Velike Britanije, tako da je bilo prilično teško doći do njih i dogovoriti posudbu,  napomenula je Petra Vugrinec te ocijenila: To su redom neprocjenjiva djela, a je li najvrjedniji Isus, prijatelj malenih ili, pak, Crnogorka iz Moderne galerije, to je doista teško reći.