Ljubitelja Spačeka ima i u Hrvatskoj

Citroën 2CV, popularno zvan Spaček,  automobil je proizveden u Francuskoj. Tvornica  automobila Citroen proizvodila ga je od 1948. do 1990., a i danas ima svoje vozače i pasionirane kolekcionare. 

30-ih godina prošloga stoljeća konstruktori Citroëna dobili su zadatak napraviti malo vozilo prilagođeno seoskim putevima s vrlo malom potrošnjom goriva. Do 2. Svjetskog rata napravljeno je 250 prototipova 2CV poznatih pod imenom Spaček, a od 1948. do 1990. proizvedeno ih je oko 9 milijuna. Možete zamisliti koja je to količina vozila rasuta po cijelom svijetu!? Među ostalima i bivša država je proizvodila Spačeka. U Hrvatskoj je jako puno njih vozilo Spačeka. On je nešto posebno. Onaj koji je jednom vozio Spačeka, taj ga se uvijek rado sjeća i spominje,  naglašava Karolj Skala koji i sam posjeduje jednog.

Obitelj Skala iz Zagreba ponosni je vlasnik više Spačeka. A sve je počelo, sasvim spontano, od najstarijeg člana - Karolja. Svog sam prvog Spačeka našao u jednom dvorištu u Gračanima. Bio je zapušten i pilići su obitavali unutra. Dakle možete zamisliti, bio je ostavljen da propadne...  Bio je to jedan Spaček proizveden 1961... Ja sam ga vozio kao student.

Danas Spačeke voze i njegovi sinovi. Najstariji Tibor s njim bio je i na vrlo dalekom ekspedicijskom putovanju -  put kroz Laponiju do najsjevernije točke Europe u zapravo najekstremnijim uvjetima. Temperatura bila na gotovo - 50°C.  Spaček se pokazao kao izdržljiv, pogotovo jer nema elektronike.  Tibor je i danas spremna uskočiti u svog Spačeka i krenuti na put: od juga i ekstremne vrućine do dalekog sjevera i velikih hladnoća. Spaček će izdržati, siguran je u to. Tibor i svoju djecu vozi u Spačeku čemu se najviše veseli mali David. Gledajući oca i starijeg brata, bilo je prirodno da i Lukša zavoli Spačeke. S 18 godina i on je dobio svojeg. Posebno zadovoljstvo predstavlja mu repariranje tih automobila.

2019. Hrvatska će biti domaćin okupljanja nekoliko tisuća vozača Spačeka. Doći će i obitelj Skala. A do tada - sretan im put!