Ako kupljeno ne zadovoljava kvalitetom, ima li kupac pravo na novi proizvod?

Kupac ima pravo na ispravan proizvod i trgovac mu je dužan takav proizvod i isporučiti. To se nije dogodilo Valentini Rogar koja je u Lesnini kupila kuhinju vrijednu oko 24 tisuće kuna. Kuhinja je stigla oštećena, a rješenje nije postignuto ni nakon višemjesečnih pregovora. Inspekcijom je ipak utvrđeno da je propust napravila Lesnina, zbog čega će biti kažnjena.

Valentina Rogar kuhinju je kupila u Lesnini u svibnju prošle godine. Oštećenja je primijetila odmah. Trgovac je prihvatio njezinu žalbu i umanjio cijenu kuhinje za oko 3 i pol tisuće kuna, uz obećanje da će sve nepravilnosti popraviti. No ni nakon popravka, kaže Valentina, nije ništa bolje - ladice su samo zakrpane, elementi koji su stigli nisu pripadali kuhinji, a napa je neispravna. Nakon višemjesečnog pregovaranja nisu se uspjeli dogovriti pa su završili u postupku mirenja.

U postupku mirnog rješenja spora nagodbom se potrošaču vraća 19.836,01 kuna zajedno sa zakonskim zateznim kamatama i 600 kn za sanaciju zida prema zahtjevu koji je specificirao potrošač, priopćili su iz tvrtke Lesnina H.d.o.o.

Meni oni nisu nudili niti novu kuhinju, nisu mi izašli u susret da mi daju novce sad mi još žele novce umanjiti za moj iznos, meni to nije normalno, nije normalan odnos prema kupcu, ako želite da kupac bude zadovoljan vi se nećete tako prema kupcu odnosit, smatra Valentina Rogar.

Trgovac je Valentini trebao ponuditi novu kuhinju, kažu u potrošačkoj udruzi.

Kada se reklamacija namještaja izvrši u prvih 6 mjeseci od dana kupovine potrošač tu može birati želi li popravak ili zamjenu to mu dozvoljava Zakon o obveznim odnosima, poručuje Dunja Mak iz Savjetovališta za potrošače Osijek.

Iz Lesnine Valentini poručuju da ako želi svoj novac natrag, najprije mora vratiti kuhinju. Takva je, kažu, njihova poslovna praksa. No Valentina na to ne pristaje i pita se tko će joj nadoknaditi novac koji i dalje daje za podstanarski stan jer u novom već 7 mjeseci nema ispravnu kuhinju pa u njemu i ne živi.

Nakon neuspjelih pokušaja da se dogovore, Valentina je slučaj prijavila inspekcijskoj službi koja je ispitala slučaj.

U postupku inspekcijskog nadzora utvrđeno je da se radi o proizvodu s materijalnim nedostatkom te će prema trgovcu biti poduzete zakonom propisane mjere i radnje, kažu iz Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Nisu željeli precizirati o kojoj je konkretno kazni riječ. No Valetnina je i dalje nezadovoljna jer njezin problem još nije riješen. Odnosno, umjesto da sve dogovore "mirnim putem" i da joj Lesnina isporuči ispravnu kuhinju, trgovac je s kupcem krenuo u "rat" i nadmudrivanje koje traje mjesecima.