Je li svaka reklama dobra reklama

Nije jednostavno napraviti reklamu koja će privući kupce. Oglašivači i potrošači imaju drugačiji pogled na to koliko se dobro reklame uklapaju u potrošački praksu - gotovo 90 posto oglašivača vjeruje da su njihove reklamne kampanje učinkovite, dok u to vjeruje tek 58 posto potrošača. Humor u reklami u Hrvatskoj ima veću važnost kod kupaca nego na globalnoj razini.

Postoji i ta doza iritacije, pogotovo kod digitalnog oglašavanja - tu su Hrvati jako negativni. Čak 74 posto Hrvata ima negativna iskustva oko digitalnog oglašavanja, zapravo kažu da su vidjeli reklamu previše puta, a čak svaki 5 kaže da ima osjećaj da ga netko prati, objašnjava Siniša Kralj, direktor istraživanja u Kantar Millward Brown Hrvatska.

Mnogi će reći da je svaka reklama dobra reklama, no to nije točno, poručuju stručnjaci.

Svaka poruka, svako oglašavanje i svako komuniciranje ima za cilj da skrene pozornost potrošača, da okupira njegovu pažnju. Ali to nije dovoljno, u krajnjoj liniji poruka mora stimulirati potrošača na proces donošenja odluke o kupnji, objašnjava marketinški stručnjak Kamilo Antulović.

A mnogi to rade takozvanim šok reklamama. Danas, one su svuda oko nas - na cesti, na televizoru na internet portalima, društvenim mrežama.

Gdje je granica između toga što je šokantno i što prihvatljivo i tko se dobro a tko loše snalazi u svijetu reklama, pogledajte u videoprilogu.