Kako tenziju današnjeg vremena prevesti u izložbu?

Što o nastupu na Venecijanskom bijenalu, ali i ulozi kustosa u današnjem oblikovanju umjetničke scene u razgovoru za emisiju Treći format kaže autorica koncepcije Hrvatskog paviljona na prošlogodišnjoj smotri suvremene umjetnosti u Veneciji – Branka Benčić?

Na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti La Biennale di Venezia sudjelovalo je 86 država i 120 umjetnika. Od sredine svibnja do kraja studenog 2017. godine razgledalo ju je 610 tisuća posjetitelja, što je bio rekordan broj, a pratilo ju je više od 5 tisuća akreditiranih novinara.

Hrvatske umjetnike Tinu Gverović i Marka Tadića za predstavljanje na ovoj prestižnoj kulturnoj manifestaciji odabrala je kustosica Branka Benčić, a oni su svoje instalacije (Fantomska trgovina: More Ljudi Tine Gverović i Događaji koje treba zaboraviti Marka Tadića), osmišljene posebno za tu prigodu, predstavili u obliku dvostruke samostalne izložbe u Paviljonu Artiglierije u Arsenalu.

Izložba Horizont očekivanja okupila je dvije umjetničke pozicije koje se bave različitim stanjima i pitanjima, poput neizvjesnosti, nesigurnosti ili kolapsa, pri čemu su umjetnici koristili različite medije – od instalacije, preko objekta, videa, animacije, do slikarstva. Izložba je pokušala uprizoriti istovremeno mjesto kolapsa i mjesto transformacije i imaginacije.

Izložba Horizont očekivanja do kraja lipnja postavljena je u zagrebačkoj Gliptoteci HAZU-a, a nakon toga bit će predstavljena i u Puli i Osijeku.

O svojoj karijeri u inozemstvu i Hrvatskoj, projektima koje je pokrenula te ulozi kustosa u današnjem oblikovanju umjetničke scene, kustosica Branka Benčić govorila je u emisiji Treći format, koju osim na HRT3 možete pratiti i na usluzi HRTi.