Imate li pravo na produljenje jamstva za tehnički uređaj?

Koliko vam se puta dogodilo da vam se, primjerice, laptop pokvari odmah nakon isteka jamstvenog roka? Njemački neovisni stručnjaci tvrde da proizvođači namjerno proizvode uređaje koji će se kvariti nakon određenog vremena. A kad se uređaj pokvari, problemi se samo nižu - počevši od servisa.

Marko Petran Baloković
za laptopom provodi dosta vremena. Kupio ga je prije gotovo godinu dana, no bluetooth malo radi - malo ne. Stoga je Marko uređaj, dok je još pod garancijom, reklamirao trgovcu. Nakon neuspjelih pokušaja da kvar poprave, savjetovali su Marku da laptop odnese u ovlašteni servis. Što je on i učinio.
I evo tek nakon Nove godine za ipak manje od mjesec dana, moram bit pošten, 28 dana su oni vratili a ništa nisu napravili, evo u radnom nalogu piše da su utrošili sat vremena, to znači da su malo više radili na njemu onda bi i sami primijetili da to malo radi, malo ne radi, kaže Baloković.

Nije mu jasno zašto je laptop gotovo mjesec dana bio na servisu ako je njegov popravak, što se i vidi iz radnog naloga, trajao samo sat vremena. U tih mjesec dana isteklo je i pravo na garanciju.

Iz servisa poručuju da nisu utvrdili kvar ni jedne hardverske komponente odnosno fizičkog dijela računala, već su ustanovili da je posrijedi softwerski kvar odnosno problem u programu uređaja. Navode da to ne ulazi u jamstveni popravak i da ga korisnik mora sam platiti. Iz servisa se ipak ispričavaju korisniku što su uređaj zadržali toliko.

U slučaju kvara uređaja treba imati na umu da se jamstveni rok produljuje za ono vrijeme u kojem je uređaj bio na poravku, poručuju iz udruge za zaštitu potrošača.

U ovom slučaju nije istina da je isteklo jamstvo i da gospodin više ne može reklamirati proizvod jer je njegovo jamstvo produljeno za sve ono vrijeme u kojem je proizvod bio kod samog servisera, upozorava Hana Jurić iz Udruge za zaštitu potrošača Istre.

Također treba razlikovati komercijalno jamstvo koje na određeni rok dobivamo kupnjom uređaja i zakonsko jamstvo.

I u slučaju da je jamstveni rok od godinu dana prošao, to ne znači da ja kao potrošač nemam više pravo reklamirati, ja mogu iskoristiti svoje zakonsko pravo i reklamirati proizvod zbog materijalnog nedostatka u roku od 24 mjeseca od kupovine i to valja iskoristiti, naglašava Jurić.

Ako potrošači nisu zadovoljni popravkom, mogu tražiti vještačenje proizvoda kod ovlaštenog sudskog vještaka, a njegovi troškovi šest mjeseci od kupnje proizvoda idu na teret trgovca.