U registar "Ne zovi" u prvih godinu dana upisano je 29 tisuća korisnika

Za upis u besplatni javni registar Ne zovi vlasnik broja telefona treba ispuniti zahtjev i poslati ga operatoru poštom ili osobno dostaviti u poslovnicu. Operator zatim provjerava valjanost zahtjeva i na temelju njega, u roku od najviše tjedan dana, upisuje broj u registar. Trgovci nakon toga nemaju pravo kontaktirati potrošača telefonom te SMS i MMS radi promidžbe i prodaje. 

Mnogo je trgovaca koji do kupaca dolaze telefonom, a mnogo je i kupaca kojima je takve poslovne prakse dosta. Iako je registar "Ne zovi" namijenjen svima, upis se u prvom redu preporučuje umirovljenicima jer su oni najčešća meta telefonskih prodavača.

Upisom broja u registar blokiraju se pozivi samo u svrhu prodaje i promidžbe, napominju iz Ministarstva. Ostali tipovi poziva koji trgovci upućuju potrošaćima su dopušteni, npr. u svrhu anketiranja, u svrhu istraživanja zadovoljstva potrošaća kupljenjim proizvodom, pruženom uslugom. Naravno, sve dok takva praksa nije agresivna.

Prijava broja u registar je jednostavna. Treba ispuniti formular i poslati ga poštom ili elektroničkim putem svom operatoru, koji u roku od sedam dana broj mora unijeti u registar.

Želite li trgovcu ipak dopustiti pozive, i za to postoji mogućnost. Prilikom popunjavanja tog obrasca možete označiti da određenim trgovcima dajete privolu da zovu na broj koji će biti u registru u svrhu promidžbe ili prodaje. Što se tiče privole, te privole mogu biti isto tako i povučene u svakom trenutku, isto tako putem obrasca.

U Ministarstvu procjenjuju da će broj korisnika registra s vremenom rasti, a pohvalno je, kažu, što se za registar "Ne zovi" zanimaju i trgovci koji žele znati tko je njemu kako bi uskladili poslovanje i izbjegli kazne.