Opera Didona i Eneja: snažna i osjećajna ljudska drama

Premijera barokne opere Didona i Eneja Henrya Purcella, pod ravnanjem maestra Tomislava Fačinija i u režiji mlade finske kazališne redateljice i glumice Mirve Koivukangas, u čaroliji scensko-glazbene izvedbe zaživjela u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.

Već s prvim taktovima i prizorom Didone same u palači, uranjamo u snažnu i osjećajnu ljudsku dramu kroz vrlo živu sliku scenski pamtljivu, glazbeno čisto obojanu i emotivno vrlo prepoznatljivu. Noćna mora Didone koja mora biti snažna vladarica, a istovremeno krhka i zaljubljena žena u okruženju koje joj i povlađuje ali i želi zlo.

Zanimljivo postavljen maleni gudački orkestar, podignut i otvoren pogledu gledatelja uz maestra Fačinija kao osebujnog znalca barokne glazbe u svojstvu dirigenta i čembaliste, a glazbenici pretežno mladi.

Scenografija Paole Lugarić plijeni pažnju jednostavnošću i simbolikom, a kostimi Manuele Paladin Šabanović doprinose čaroliji čudesnog svijeta priče.  Sve je to sjajno podcrtano uigranim scenskim pokretom i plesnim dijelovima koji prate ritmičnu partituru.

Redateljica Mirva Koivukangas razigrala je svaki segment priče, pretvarajući antički rukopis u savršeno prepoznatljiv tekst univerzuma – moć, ljubav, unutrašnja borba i strah kroz metaforičke slike.

Sopranistica Morana Pleše, inače članica riječkog zbora Opere, čisto je i muzikalno odigrala dva lika – Belindu i Prvu vješticu, uz nju su vrlo dobre bile Ana Majdak kao Druga žena i Iskra Stanojević kao Druga vještica, a glumački i glasovno, snažno se na sceni nametnula mezzosopranistica Sonja Runje kao opaka Čarobnica.

U ulozi Eneje predstavio se tenor Marko Fortunato kojemu je registar ove uloge upravo ono što odgovara boji i pokretljivosti njegova glasa. Didonu je u svoj ljepoti baršunastih, snažnih dubina i kristalnih visina prikazala izvrsna mezzosopranistica Ivana Srbljan koja je svoje strahove, boli ali i svoju odlučnost scenski iskreno i duboko osjećajno odigrala, osvojivši svojom krhkom pojavom i snažnom interpretacijom publiku.

Druga barokna opera na riječkim daskama, utrla je čist put za neka nova, do sad neizvedena barokna djela, koja imaju sve više i mladu, zainteresiranu publiku.

Poslušajte osvrt Glorie Fabijanić Jelović i pogledajte reportažu iz Vijesti iz kulture: