Večer Dvořáka i Čajkovskog, Dinda i Kawke

Koncert Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije 'Vrhunci romantizma' iz Majstorskog ciklusa održan je sinoć u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Orkestrom je ravnao maestro Daniel Kawka, francuski dirigent svjetskog glasa. Šef dirigent Enrico Dindo ovom je prigodom nastupio samo kao solist, odsviravši jednu od najljepših skladbi ikada napisanu za violončelo – Koncert za violončelo i orkestar u h-molu, op. 104, Antonina Dvořáka. U drugom dijelu koncerta na programu je bila Šesta simfonija u h-molu, op. 74, 'Patetična', Petra Iljiča Čajkovskog.

Kapitalno djelo violončelističkog repertoara, Dvořákov Koncert u h-molu, donio je Enrico Dindo zagrebačkoj publici sa svim svojim glazbenim umijećem i još jednom pokazao zašto je šef dirigent Simfonijskog orkestra HRT-a miljenik zagrebačke publike bez obzira nastupa li kao solist, dirigent ili istovremeno u obje uloge.

Unatoč tome što sam ovaj koncert svirao mnogo puta, on ostaje možda moj apsolutni favorit. To je možda najcjelovitiji od svih koncerata jer obuhvaća svu ekspresivnost i tehničke osebujnosti tog instrumenta i stoga se može razvijati u bilo kojem smjeru – glazbenom i tehničkom. A potom je i prebogat, kao što to uvijek kod
Dvořáka bude, prebogat idejama, veličanstvenim temama, vrhunskim harmonijama… A potrebno je i puno energije, fizičke snage. Na kraju ste uvijek iscrpljeni, ali i potpuno ispunjeni, kaže o ovom Koncertu maestro Dindo te ističe da ga tek sada u potpunosti razumije, iako ga na svom repertoaru ima još od 1998. godine. Koncert koji smatra idealnim violončelističkim koncertom odsvirao je na violončelu Pietro Giacomo Rogeri (ex Piatti) iz 1717. koji mu je povjerila Zaklada Pro Canale. Za dugotrajni pljesak nakon Dvořákovog koncerta, Enrico Dindo publiku je nagradio izvedbom Allemande iz Partite za violončelo solo, Johanna Sebastiana Bacha. A osim toga pridružio se i violončelistima u izvedbi Simfonije u h-molu P. I. Čajkovskog.

Maestru Dindu iznimno je važno svirati sa svojim orkestrom jer, kako kaže, tako ima priliku demonstrirati svojim glazbenicima ono što traži od njih prilikom dirigiranja. Na primjer, način rukovanja gudalom, način naglašavanja, nijanse, vibrato… To su tek neke od karakteristika do kojih iznimno držim. Pa fraziranje, artikuliranje i sve ono što tražim od njih u ulozi dirigenta orkestra sad imaju priliku iz mojih ruku čuti dok sviram. Mislim da je to prekrasna stvar za sve. To je jedna veoma velikodušna i učinkovita razmjena glazbenih signala.  



Posljednja simfonija Petra Iljiča Čajkovskog Simfonija u h-molu, Patetična  djelo je kojim se Čajkovski oprostio od stvaranja i života. To je njegova najpoznatija simfonija zato što je najdramatičnija, ističe maestro Daniel Kawka i nastavlja: Ova simfonija je oporuka. Veoma neobično završava - tišinom. Kao da je to glazba zemlje, unutrašnje dubine. Glazba je izrazito dramatična. Više je dramatična nego što je romantična. Predivna glazba koja nas drži od prve do posljednje note. Od očaja do radosti i plesa – osjećate se kao da ste u Sankt Peterburgu, a na kraju završava kao u tišini noći, kao u unutrašnjoj tišini.  Daniel Kawka ovom je prigodom prvi put nastupio pred zagrebačkom publikom koja ga je toplo primila. Sretan sam što su me prvi put pozvali ovamo da dirigiram orkestrom. Prvi put sam uopće u Zagrebu. Grad je krasan, osobito stare četvrti. Ima mađarski i austrijski štih. Zaista prelijep grad. Sretan sam što sam u ovom lijepom gradu i dirigiram orkestrom s maestrom Dindom,  izjavio je.

Snimka koncerta urednice Marije Ramljak i redateljice Vesne Fijačko Fodor moći će se pogledati na Trećem programu Hrvatske televizije (HRT – HTV3) u nedjeljnom terminu rezerviranom za klasičnu glazbu 4. ožujka.