Prijevare s uslugama s posebnim tarifama

Da li ste nekad na zaslonu ekrana mobitela, laptopa, kompjutora dobili obavijest da vam je uređaj zaražen virusima? Kako možemo izbjeći ovakve prevare i kako se zaštiti, ali i neka druga pitanja o prijevarama s uslugama s posebnim tarifama, odgovore su pokušali dati Marina Ljubić Karanović, viši stručnjak za pravne poslove i Andro Marčev, inspektor elektroničkih komunikacija, HAKOM.

Svi oni koji na svojim mjesečnim računima uoče trošak trećih strana, za koji smatraju da je nastao ovom prijevarom, trebaju platiti samo nesporni dio računa, a na sporni uložiti prigovor svome operatoru u zakonskom roku od 30 dana od dana dospijeća računa. HAKOM će svaki pojedini slučaj, poslan u zakonskim rokovima, moći ispitati u sporu ukoliko ne bude povoljno riješen kod operatora.

Postoji i opći način zaustavljanja svih troškova usluga s posebnom tarifom. Svaki korisnik može besplatno zatražiti od svog operatora zabranu slanja i primanja SMS poruka na kratke kodove odnosno pozivanja brojeva za usluge s posebnom tarifom. Treba napomenuti da u tom slučaju korisnicima neće raditi niti usluge poput SMS parkinga ili sličnih, koje isto spadaju u usluge s posebnom tarifom.

Izgleda da korisnici koji ne koriste Android OS nisu ugroženi ovom prijevarom, ali bi se svejedno trebali držati općih savjeta o sigurnosti prilikom preuzimanja aplikacija, čak i onih dostupnih na službenim trgovinama.