Montessori pedagogija - trajna vrijednost u razvoju djeteta

U Zagrebu u petak počinje Međunarodna konferencija „Montessori trajna vrijednost u razvoju djeteta. Dječji Vrtić Vrbik je organizator dvodnevne konferencije konferencije s prikazima dobre prakse i radionicama.

U Zagrebu se u 18 od 60-ak vrtića program provodi, s 35 skupna, a počinje se provoditi već u jaslicama. Montessori pedagogija međunarodno je priznata, a posebno uspješno uključuje djecu s teškoćama u razvoju u redovne grupe djece.

Montessori obrazovni sustav naglašava važnost učenja kroz 5 osjetila. Djeca tu uče u vlastitom ritmu i po vlastitom izboru. "Na nama je da im damo izbor, a na njima je da ga iskoriste." Učenje je uzbudljiv proces pun otkrivanja, a učenje kroz igru dovodi do razvoja koncentracije, motivacije i želje za usvajanjem novih znanja. Montessori škole stavljaju djecu u dobne skupine od po 3 godine (3- 6 godina, 6- 9, 9- 12 itd.). U takvim zajednicama starija djeca spontano prenose svoje znanje na mlađu.

Ova je pedagogija, uz manje prekide, utjecala na razvoj pedagoške i pedagogijske misli i mijenjanje pedagoških praksa u školama (vrtićima) diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj. Početkom 1990-ih godina demokratizira se pristup ranom odgoju i obrazovanju u RH te se počinju osnivati Montessori vrtići, najprije u privatnoj, a kasnije i gradskoj inicijativi. Dječji vrtić „Vrbik", kao prvi gradski vrtić 1995. godine uvodi Montessori program u dvije dobno heterogene odgojno-obrazovne skupine za djecu od treće godine života do polaska u osnovnu školu.

U Montessori pedagogiji naglašeno je pomaganje, ali i dopuštanje pomoći kao dio zajedničkog odgoja i obrazovanja. Prednosti Montessori pedagogije za zajednički odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju su: aktivno učenje, pripremljena okolina, sloboda kretanja u prostoru, heterogene odgojno obrazovne skupine, poticanje socijalnog i kognitivnog razvoja i pribori za rad. Pedagogija Marije Montessori već više od stotinu godina zastupa vrijednosti usmjerene cjelovitom razvoju djeteta. Danas svjedočimo da ovaj pedagoški pristup obuhvaća i zastupa vrijednosti suvremenog kurikuluma utemeljenog na slici djeteta kao kompetentnog bića.

Sa ciljem promocije Montessori pedagogije i metode rada s djecom rane i predškolske dobi Dječji vrtić „Vrbik" organizira Međunarodnu stručno - znanstvenu konferenciju na temu „Montessori: trajna vrijednost u razvoju djeteta". Što će se sve čuti na tom skupu, ali i koja je vrijednost Montessori pedagogije u Dobrom jutru su najavile Davorka Crnković, ravnateljica zagrebačkog vrtića Vrbik i Bosiljka Devernay, voditeljica Odjela za predškolski odgoj u zagrebačkom Gradskom uredu za obrazovanje.