Richard Galliano nastavio je gdje je Piazzola stao

Kako je Astor Piazzolla od klasičnog argentinskog tanga napravio tango nuevo, tako je i Richard Galliano oblikovao nouveau mussette i prihvativši se improvizacije duboko zakoračio u jazz.

Francuski harmonikaš Richard Galliano, danas najpopularniji majstor ovog instrumenta, kojem je Piazzolla bio i veliki uzor i učitelj, nastavlja ondje gdje je Piazzolla stao.

Galliano iza sebe ima stotine koncerata i albuma koji bilježe njegovu suradnju s najvećim svjetskim jazzistima, od tradiciji sklonog Wyntona Marsalisa do avangardnog Charlieja Hadena, a čest je i rado viđen gost po svjetskim jazz-festivalima.

Kada je u ožujku ove godine došao u Zagreb i u KD Vatroslava Lisinskog održao večer pretežito obrada klasičnih baroknih evergrina, i to s Komornim gudačkim orkestrom Slovenske filharmonije, program je počeo i završio vlastitim skladbama, predivnim složencima francuskog mussettea, odjeka Astora Piazzolle i jazzističkih proigravanja koja ga drže, rekli bismo, visoko na svjetskome harmonikaškom tronu.




O specifičnostima harmonike kao instrumenta u jazzu u emisiji Svijet jazza razgovarali smo s Elvisom Stanićem, Dubravkom Majnarićem, Željkom Žarakom i ravnateljem glazbene škole Zlatko Baloković prof. Marjanom Krajnom.

Emisiju Svijet jazza, koju emitiramo utorkom na HRT3, možete pratiti na usluzi HRTi te na Facebooku.