Je li sazrelo vrijeme za aromatizirani viski?

Škotski viski pravi se od istih sastojaka već stotinama godina, ali se neke destilerije diskretno pitaju nije li došlo vrijeme za promjene kako bi se osvojila nova tržišta.

U siječnju je u Wall Street Journalu objavljen strogo povjerljivi dokument tvrtke Diageo, proizvođača Johnnieja Walkera, u kojem se navodi da tvrtka razmišlja o nekim novitetima poput aromatiziranih viskija ili varijacija sa slabijim udjelom alkohola. U višestoljetnoj industriji proizvodnje viskija to je izazvalo val nevjerice.

Ipak, manevarski prostor vrlo je malen. Scotch Whisky je naziv zaštićen britanskim zakonom. Ta voda života mora se proizvoditi u Škotskoj od ječma, kvasca i vode, te stariti tijekom tri godine u hrastovim bačvama i minimalno 40 posto alkohola. Teško se s takvim strogim pravilima svidjeti naraštaju milenijaca, zabrinutima za svoje zdravlje i željnima smanjenog unosa alkohola, ili prodavati boce na Bliskom istoku, unosnom tržištu gdje je potrošnja alkohola često zabranjena.

Johnny Walker ne može odjednom praviti viski od jagode i isporučivati ga Kini kao viski od jagode, objašnjava Matthew Pauley, asistent u Međunarodnom centru za varenje i destiliranje pri Sveučilištu Heriot-Watt u Edinburghu.

Udruga škotskog viskija (SWA) kojoj je glavni cilj sačuvati međunarodni ugled toga pića, ne odbija baš sve. Inovacija je važna za sve industrije i nema prepreka za proizvodnju novih proizvoda od škotskog viskija, kazao je jedan glasnogovornik. Ali ne smije se unijeti ni najmanja konfuzija među potrošače, naglašava. Oglašavanje tih novih proizvoda ne može ni u kojem slučaju sugerirati da se radi o škotskom viskiju kad on to nije.

Diageo je potvrdio da radi sa SWA na nizu inovacija, ali je glasnogovornica naglasila: Nikad nećemo kompromitirati kvalitetu i integritet škotskog viskija.