Tragovi kriznih situacija u galeriji Nova

'Priče, privremene' izložba je projekta zagrebačke Galerije Nova i kustoskog kolektiva WHW. Putem različitih medija umjetnici progovaraju o fenomenu gastarbajterstva i suvremene izbjegličke krize.

Potresna slika gomile pojaseva za spašavanje izbjeglica koje je more dijelilo od spasonosne luke na otoku Lezbosu, odmah će asocirati na prizore holokausta, kao i groblja bez imena. Umjetnički dvojac Kralj-Beroš dokumentiraju takozvanu balkansku izbjegličku rutu od tursko-sirijske granice do slovensko-hrvatske.

Bilježimo mjesta koja su napuštena, pratimo tragove koji ostaju nakon takozvanih kriznih situacija, iza izbjegličkih logora. Uvijek je zastrašujuće suočiti se s takvim ostacima,  objašnjava arhitektica i umjetnica Ana Dana Beroš.

Goran Dević dokumentarnim filmom Buffet Željezara - ona sisačka! kroz 'birtijske razgovore' razotkriva što to doista muči narod - osiromašenje, ekonomski kolaps, gubitak radničkih i ljudskih prava - što pak rezultira bijegom iz domovine.

Ja sam imao osjećaj kao da je nivo razgovora za birtijskim stolom u Željezari Sisak na puno višoj razini od naše dnevne politike i od onog o čemu bi trebali razgovarati ljudi koji vode naše društvo,  komentira redatelj Goran Dević.

Pitanje koje smo željeli otvoriti ovom izložbom je pitanje kako mi s pozicije umjetnosti postavljamo teme zajednice i solidarnosti onkraj depresivnih vijesti koje pratimo unutar nekoliko posljednjih godina,  ističe kustosica izložbe Ana Dević.

Tražiteljice azila iz kriznih žarišta još su na jedan način ispričale svoje potresne priče - u prihvatilištima u Kutini i Zagrebu izvezle su svoja bolna, nostalgična sjećanja na neki bolji život.

Izložba ostaje otvorena do 2. lipnja.