Infracrveno slikarstvo Nade Žiljak

U svijetu, kažu mnogi, jedinstveno infracrveno slikarstvo akademske slikarice i grafičarke Nade Žiljak posljednjih godina plijeni pozornost publike gdje god ta umjetnica izlaže. U Muzeju Mimara posebnom je slikarskom tehnikom, ili bolje rečeno tehnologijom, progovorila o svojoj intimi.

Poigrava se našom percepcijom svojih djela Nada Žiljak već skoro deset godina - spojem suvremene, infracrvene tehnologije i klasičnog premaza vodi nas u dva različita poetska svijeta, stvara sliku u slici, jednu vidljivu golim okom, kolorističnu i dinamičnu, i drugu, vidljivu samo okom kamere koje nam otkriva crno-bijele intimističke scene.

Skrivam ono što sam uvijek voljela skrivati, a to je moja intima. Moja erotika je stvarno blaga i nije stidljiva. Mislim da je primjerena svakom čovjeku. Ovaj spoj infracrvenog arta i slikarstva mi je jako dobro došao - spojila sam boju i crtež, a to je nešto što nikome nije uspjelo,  objašnjava akademska slikarica Nada Žiljak.

Nada Žiljak je zaista prva umjetnica na svijetu koja se dosjetila da spoji slikarstvo, odnosno ulje-akril s idejom korištenja skrivenog crteža koji se ispod površine prve slike može vidjeti infracrvenom kamerom,  napominje kustosica izložbe Iva Körbler.

Tuđa intima, pogled "kroz ključanicu", oduvijek je privlačna i intrigantna, a tajanstvenost pojačava draž otkrivanja.

Nada Žiljak svojim prikrivenim crtežima kao da zaziva neka nježnija, romantičnija vremena kada su se morali kriomice snimati nečiji poljupci, kada se najintimniji trenuci nisu sa svijetom dijelili na društvenim mrežama.