Predstavljena hrvatska izložba za nastup na 16. Venecijanskom bijenalu

Hrvatska će se na međunarodnoj izložbi arhitekture na 16. Venecijanskom bijenalu, koji se ove godine održava od 26. svibnja do 25. studenoga, predstaviti izložbom 'Oblak Pergola / Arhitektura gostoljubivosti' autora Alise Andrašek, Vlatke Horvat, Maje Kuzmanović i Brune Juričića, najavljeno je na konferenciji za novinare u Ministarstvu kulture.

Tema je ovogodišnje bijenalne izložbe slobodan prostor, u sklopu kojeg je poželjna poveznica arhitekture i prirode, pa je i u tom kontekstu pergola, ostvarena 3D printerom, čini se, odličan izbor.

Ono što je interesantno kod pergole je ta činjenica da je gotovo svatko imao neki doživljaj ispod pergole. Ono što je dodatno važno da se radi o jednom minornom arhitektonskom elementu, ali se na taj način može pričati o Hrvatskoj kao važnoj regiji na Mediteranuobjašnjava glavni kustos Bruno Juričić.

Bruno Juričić naglasio je kako je projekt 'Oblak Pergola / Arhitektura gostoljubivosti', koji će biti postavljen u Hrvatskom paviljonu njegova kustoska koncepcija zamišljena kao suradnički site-specific ambijent, instalacija koja prelazi granice arhitekture, umjetnosti, robotike i modela kompjutorskog programiranja.

Izložba je osmišljena kroz interakciju triju intervencija: Crtež oblaka (Cloud drawing) Alise Andrašek i Bruna Juričića, Umiriti oči (To Still the Eye) Vlatke Horvat i Efemeran vrt (Ephemeral garden) Maje Kuzmanović,  istaknuo je Juričić.

Danas bijenale više nije prostor reprezentacije gradnje gradova ili zgrada, već prostor gdje se i u nacionalnim paviljonima i na glavnoj izložbi istražuju različite pozicije u arhitekturi i u prostoru. U tom smislu i hrvatski paviljon u Veneciji i prijašnjih godina nije bio odmaknut od tog istraživanja,  kaže kustoska savjetnica Branka Benčić.

Prostor u kojem će biti predstavljena instalacija u Veneciji isti je kao na prošlom bijenalu, a za projekt će se izdvojiti 750 tisuća kuna.

Posebnu pažnju posvećujemo ovom projektu i on je možda i organizacijski i financijski, a i logistički, i najzahtjevniji projekt prezentacije hrvatske kulture u inozemstvu,  napominje ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, koja je najavila i otvorenje hrvatskog paviljona u Veneciji 25. svibnja.

Juričićevu timu stručnu pomoć pružala kustoska savjetnica Branka Benčić, a organizacija izložbe je povjerena Modernoj galeriji u Zagrebu.




Arhitekt Bruno Juričić diplomirao je na Sveučilišnom institutu za arhitekturu u Veneciji, te studirao kao gost student na TU Berlin godine 1999. Godine 2007. magistrirao je Urbane strategije na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Beču pod mentorskim vodstvom Wolfa Prixa, Grega Lynna i Zahe Hadid.

Trenutno je doktorski kandidat na Odjelu za arhitekturu Sveučilišta Kalifornija u Los Angelesu, kod Silvije Lavin. Bavi se pitanjima  odnosa umjetnosti i arhitekture. Od 2010. Juričić je i odabrani predavač za seminare arhitekture i dizajna na Getty Research Institutea u Los Angelesu.

Godine 2011., kao predsjedatelj instituta MLAUS, Juričić je pokrenuo niz međunarodnih ljetnih simpozija naslovljenih Proto/e/co/logics. Cilj simpozija, kojemu je su-voditelj Alisa Andrašek (Biothing), je potaknuti spekulativna usmjerenja u arhitekturi i udaljiti se od reduktivnih pristupa ekologiji.

Juričićevi su projekti predstavljeni na Piaggio Foundation (Pisa), u Muzeju moderne umjetnosti (Ljubljana), na Bijenalu u Miamiju, Far Eastern Memorial Foundation (Taipei), Institute Angewandte Informationstechnik u Beču, Međunarodnoj konferenciji generativne umjetnosti (Politehnika Milano) i na Utopia Station na 50. Venecijanskom bijenalu.

Dizajnerica Maja Kuzmanović suosnivačica je i predsjednica FoAM-a, koja djeluje u različitim medijima i surađuje s brojnim umjetničkim kolektivima. FoAM (Foundation of Affordable Mysticism) je mreža transdisciplinarnih laboratorija na sjecištu umjetnosti, informacijskih znanosti, prirode i svakodnevnoga života.

Članovi FoAm-a su stručnjaci koji svoje znanje i iskustvo iz različitih područja prenose i ugrađuju u polje kulture, stvarajući nova mjesta njihovog preplitanja i dodira.

Vlatka Horvat radi u širokom spektru formi i medija od skulpture i instalacije, do kolaža, radova na papiru, videa, fotografije i performansa, a projekte realizira u različitim kontekstima, od galerijsko-muzejskih prostora, kazališnih i plesnih festivala do javnog prostora.

Alisa Andrašek arhitektica je te predavač na brojnim sveučilištima. Diplomirala je Advanced Architectural Design na  Sveučilištu Columbia gdje je nastavila predavati na Graduate School of Architecture, Planning and Preservation. Andrašek je također bila predavač na Sveučilištu Pennsylvania,  Sveučilištu RMIT U (Melbourne), University of Technology (Sydney) te na Rensselaer Polytechnic Institute (New York).

Godine 2011., imenovana je za direktora March Graduate Architectural Design programa na Bartlett School of Architecture, University College u Londonu, gdje također predaje kolegije arhitekture i informatičkih znanosti, te direktor Bartletts Wonderlab, istraživačkoga laboratorija u kojemu se prepliću tehnologija, arhitektura i dizajn.