Slike po Ivanu - Vitiću

Čini se da je dovoljno tek malo znati o hrvatskoj arhitekturi kako bi se odgovorilo na pitanje: što povezuje šibenski hotel Jadran, neboder u zagrebačkoj Laginjinoj ulici i Kockicu, zgradu bivšeg sjedišta Saveza komunista Hrvatske?

Povezuje ih, naravno, ista ruka genijalnog arhitekta Ivana Vitića. Vitićeva posebnost, darovitost, kreativnost već su opjevani u brojnim esejima i znanstvenim radovima, a sada posve subjektivno, u kolegijalni dijalog sa svojim svojevrsnim duhovnim ocem ulazi arhitekt Nenad Fabijanić, izložbom pod nazivom „Slike po Ivanu“, ili Đovaniju, kako je glasio Vitićev obiteljski nadimak.

A Giovanni Vitić je bio Šibenčanin vulkanskog temperamenta, ljubitelj brodova i Alfa Romea, čovjek koji je volio tulumariti. Bio je originalan, mediteranski tip kreativca koji je unio boje na pročelja svojih zgrada. Veliki arhitekt 60 tih i 70 tih godina prošloga stoljeća, slikar i crtač.

Nije čudno da je zbog takve osobnosti Nenad Fabijanić zavolio arhitekturu. Vitić mu je, naime, bio prvi šef u birou u Ilici 17, u susjedstvu slavnog Toše Dabca. Mladog, ambicioznog Fabijanića upoznao je sa životom, arhitekturom, važnim ljudima koji su tamo dolazili poput Ede Murtića, Drage Ivaniševića, Zlatka Price. Puno se i projektiralo: od Pionirskog grada, Velesajma do Komiže jer znao je Vitić rješenja svih zadataka ovoga svijeta.

Izložbom u Kući arhitekture Oris - i to crteža, slika i tapiserije koju je prema vlastitoj zamisli u kubističkoj maniri dao u Zaboku raditi za Vitića, te knjigom intimnih zapisa, arhitekt Fabijanić vodi dijalog s Vitićevim životom i kapitalnim djelima, i tako apelira da se hotelu Jadran u Šibeniku vrati šareno pročelje, jer bio bi to najzanimljiviji hotel na Jadranu.

Pogledajte reportažu emitiranu u emisiji Pola ure kulture, koju možete pratiti srijedom na HRT1, te na usluzi HRTi.