Turandot: monumentalno djelo u spektakularnoj produkciji

Za kraj sezone na pozornici zagrebačkog HNK-a postavljeno je Puccinijevo monumentalno djelo - i to u koprodukciji s uglednim talijanskim opernim festivalom Sferisterio iz Macerate, uz potpis redateljskog dvojca Stefana Riccija i Giannija Fortea.

I dan danas moram reći da mi je Puccini najdraži skladatelj i da se u njegovim djelima osjećam najkomotnije, kao da sam doma,  kaže sopranistica Valentina Fijačko Kobić koja nastupa u ulozi Liu.
'Turandot' je posljednja Puccinijeva opera i nije je uspio dovršiti. 1926. godine učinio je to skladateljsko-libretistički trojac Alfano – Adami - Simoni i od tada ta priča o okrutnoj kineskoj princezi ne silazi sa svjetskih pozornica.
U naslovnoj ulozi nastupa slovenska operna diva Rebeka Lokar: Ona ima led oko srca i ne vjeruje muškarcima jer je njezina baka bila silovana, ali ja ne vidim Turandot kao zločestu ženu,  ističe Rebeka Lokar.

Jednako tako je ne vidi ni nagrađivani talijanski redateljski dvojac kojem je ovo prvi izlet u operu: Dvadeset godina bavim se kazalištem, a ono što me zanima problemi su suvremenog čovjeka. Turandot je upravo priča o svima nama i našim strahovima,  napominje redatelj Stefano Ricci.

Naša Turandot je sasvim obična suvremena žena, slična nama i bez obzira na to što je kraljica, ona je žena u punom smislu te riječi,  dodaje Gianni Forte.

Ova raskošna opera prepuna je poznatih arija, ali i dramatičnih prizora u kojima se ogleda sva raskoš Puccinijeve glazbe. Puccinijeva posebnost je to što uvodi glas u orkestar. Glas postaje jedan od instrumenata, i zaista trebate imati veliko srce da možete izvesti Puccinija,  poručuje dirigent Marcello Mottadelli.

Suvremena Turandot na zagrebačkoj pozornici progovara o ranjivosti, ljubavi, ali i strahu ne samo od muškaraca nego i onom koji paralizira život.