Dizajnom ambalaže ispričati priču o kulturnom identitetu

Već 20 godina radi na dizajnu ambalaže brojnih hrvatskih proizvoda i zna koliko je važna vizualna komunikacija i klijentima i kupcima. Dizajnerica Izvorka Jurić otkrila nam je kako hrvatski proizvod učiniti prepoznatljivim na svjetskom tržištu, ali i da ambalaža može imati višestruku primjenu.

Kako ispričati nekom strancu priču o našem proizvodu, a da ona bude suvremena i prihvatljiva. Ja mislim da je ključ baš u tom specifičnom spoju. Znači, naći nekakav balans između nekog tradicionalnog, nešto što je tradicionalno ili ajmo čak reći i etno i onog što je danas suvremeno što nekakav zapadni potrošač očekuje od proizvoda, smatra Jurić.

Iako je dobila brojna priznanja i nagrade, ključ za uspjeh, kaže, ne postoji, a dizajn za ambalažu nadahnut je istinom: Tu istinu koja je nekakva osnovna prednost toga proizvoda, nešto što, evo da sada vama hoću pokazati nekakav proizvod, što bih vam rekla zašto je taj proizvod dobar baš za vas i što bi se eventualno vama kod toga svidjelo.

Ambalaža se sviđa klijentima, a i kupcima pa gotovo nikada ne završava u otpadu. Posebnu priču imaju boce za maslinovo ulje. Boca je zapravo je zamišljena kao proizvod koji se višestruko upotrebljava. Vi kupujete staklenu ambalažu koju je moguće reciklirati, iz te staklene bočice možete uvijek prelijevati ulje, ona ima lijevak, zgodna je za upotrebu i na neki način je nešto što je poželjan objekt na svakom stolu u stanu ili restoranu i slično.

Vrijednost ove bočice maslinova ulja je, kaže, mnogo veća. Priča je to o održivom razvoju i poticanju zapošljavanja u lokalnoj zajednici.

Sam proizvod je realiziran na način da su zapuštena područja Kozjaka rekultivirana sa sadnjom maslina, otvorila se uljara, organizirala se braniteljska zadruga u kojoj su zaposleni ljudi iz lokalne zajednice i temeljem te suradnje je zapravo nastao ovaj proizvod, kaže dizajnerica.

Ni modularne kutije za različite hrvatske proizvode ne ostavljaju nikoga ravnodušnim: Mi smo koristili različite motive iz hrvatske kulturne baštine, poput licitarskog srca, sinjske alke, paška čipka, glagoljica, pleter i tako dalje, ali smo ih interpretirali na jedan način koji je drugačiji od uobičajenog, korištenjem jakih kolora, jer je intencija zapravo bila da prezentiramo Hrvatsku kao bogatstvo mirisa i okusa, što je ono nešto po čemu smo zapravo i prepoznatljivi.

Od sastanaka s klijentima i prvih ideja koje treba pretočiti u stvarnost, do finalnog proizvoda dug je put, no mali kreativni tim Izvorke Jurić uvijek je spreman za nove izazove. Dokazuju to i brojne nagrade i priznanja. Najveća je, ipak, vidjeti prepoznatljiv dizajn i proizvod u domovima i restoranima diljem Hrvatske i svijeta.