Suvremena ilustratorska scena

I u svojem sedmom izdanju Hrvatski bijenale ilustracije kontinuirano i dosljedno predstavlja ilustratorsku scenu koja je ovaj put imala i zanimljiv zadatak: grad.

Tržnica, omiljeni kafić, susjed pa čak i mravinjak – ti su motivi pod zajedničkim nazivnikom ''grad'' ujedinjeni upravo u zagrebačkoj galeriji Klovićevi dvori.

Grad je sjajna tema koja je bila sjajan poticaj ljudima da se malo probude i da se sjete da se svake dvije godine odvija ta međunarodna izložba koja mladim ljudima nudi način da se promoviraju,  ističe kustosica bijenala Koraljka Jurčec Kos.

Izabrano je 80 autora - od Australije preko Irana do Slovenije, koji rade različitim tehnikama i u raznim formatima.

Mi smo tome u koncepcijskom smislu pristupili tako da smo autore ipak razdijelili prema zemljama, a onda prema krugovima po kojima su obrađivali temu,  objašnjava kustosica izložbe Danijela Marković.

Najbolji se već znaju: tu su domaći autori od Ivane Mrčela do Saše Jantoleka, a Grand Prix odlazi u češki grad Plzenj. Osvojila ga je ilustratorica, ali i profesorica na poznatom Fakultetu dizajna i umjetnosti Renata Fučikova, no nagrađena je i cijela njezina klasa zbog pristupa gradskoj temi.

Za ilustratore je sve više i više posla. Usprkos digitalnim tehnologijama i dalje crtamo rukama. No, situacija s ilustracijama knjige se pogoršava jer ljudi čitaju sve manje i manje,  komentira Fučikova.

Upravo su na taj problem upozorili sami ilustratori, ali i Bijenale – i to  prvom suradnjom s nakladničkom kućom Fraktura: iščitavanjem svjetskih ali i domaćih literarnih uspješnica pronašli su ilustrirane gradske motive.

Često je naslovnica jedino marketinško sredstvo za čitatelja i mora privlačiti. Što se tiče teme grada, naravno bezbroj je knjiga ne samo u kojima je grad spomenut već postaje glavni lik,  kaže Sibila Serdarević iz Frakture.

Tu je katkad nevidljivu simbiozu izvrsno naglasila i ilustratorica Sanja Pribić - mnogo je još, kaže ona, gradova koji su tek u fazi tlocrta, nacrta i presjeka.