Umjetnost u totalitarnom režimu

U Zagrebačkom kazalištu mladih gostovalo je praško Kazalište ABC, koje je publiku oduševilo predstavom o statusu umjetnika i umjetnosti u totalitarnom režimu.
„Na čijoj strani" naziv je predstave nastale po istoimenom tekstu autora Ronalda Harwooda, a u produkciji triju gradskih praških kazališta okupljenih pod krovnim teatrom ABC. A na čijoj se strani uopće može biti kada govorimo o umjetnosti?
Ovo je predstava o moralnoj odgovornosti ne samo pojedinca nego i umjetnika, koji time postaje moralno odgovoran prema svijetu. Ovu smo predstavu i počeli izvoditi zato što smatramo da se Češka nije dovoljno očistila od svoje totalitarne prošlosti,  objašnjava redatelj Petr Svojtka.
Ovaj komad nadahnut je stvarnom pričom Wilhelma Furtwänglera, dirigenta Berlinske filharmonije, Hitlerova miljenika i optuženika za aktivno djelovanje u nacističkoj Njemačkoj. Komad postavlja temeljna pitanja o statusu umjetnosti u doba totalitarnih režima.
Ni jedna uloga u ovom komadu nije pozitivna ili negativna. Gledatelj je taj koji će odlučiti na čiju će stranu stati,  kaže glumac Jan Vlasak, a njegov kolega Vasil Fridrich dodaje: Tema je aktualna: to da neki umjetnik surađuje s režimom, to je nešto što se stalno događa, ne samo u prošlim režimima nego i danas.
Na pitanje zašto je naše vrijeme, u kojem dominira riječ "Post-truth" – post-istina, toliko zaokupljeno pitanjima zauzimanja strana; stvarnošću i iluzijama, redatelj Svojtka odgovara: Mislim da živimo u vremenu post istine koliko i u vremenu velike medijske manipulacije.
A nakon praške predstave, ZKM uzvraća gostovanje: u Pragu nastupa 19. lipnja s predstavom "Velika bilježnica" u režiji Edvina Liverića.