Hito Steyerl oštro o suvremenoj umjetničkoj sceni

Nakon nobelovke Herte Müller, u zagrebački HNK na program Filozofski teatar stigla je još jedna gošća iz daljine: umjetnica, teoretičarka i profesorica novih medija na berlinskom sveučilištu Hito Steyerl.

Nedavno ju je ugledni časopis Art Review proglasio najutjecajnijom osobom u svijetu umjetnosti i time je postala prva žena s tom titulom.

Provokativna je, izravna, problematizira odnose moći u svijetu umjetnosti. Intrigantna je kao umjetnica: njezini videoradovi i instalacije žestoki su povijesni i politički komentari digitalne kulture.

Svojim oštrim teorijskim tekstovima i knjigama i argumentiranim javnim nastupima razobličuje suvremenu masovnu umjetničku produkciju, njezinu okrutnu  ovisnost o kapitalu, profitu i moći.

Oštra sam prema suvremenoj umjetničkoj produkciji jer mislim da je to područje u posljednje vrijeme prilično radikalizirano u smislu da odražava mnoge političke, ekonomske i društvene napetosti koje općenito karakteriziraju svijet,  rekla je Steyerl.

Zanimljivo je i to da se vraćamo u špiljsko doba, u pretpovijest kada su ljudi stvarali slike gdje ih nitko nije mogao vidjeti. I sada smo u sličnom dobu gdje samo malen broj ljudi može vidjeti umjetnost jer je ona skrivena u bescarinskim zonama,  upozorava Hito Steyerl.

Kolekcionari rado kupuju radove ove svjetski poznate umjetnice, koji se izlažu u prestižnim svjetskim muzejima - od New Yorka, preko Venecijanskog bijenala, do bijenala u Sao Paolu.

Ona je interesantna i stoga što u suvremenu umjetnost nekako uvlači teme koje su itekako aktualne: teme nadzora, potom dronova, umjetne inteligencije, dakle teme koje su ključne u 21.stoljeću,  napomenuo je voditelj Filozofskog teatra Srećko Horvat.

Umjetnica je, među ostalim, i duhovito pozdravila publiku: Hvala svima što ste došli, vrlo je laskavo što mislite da je ovo zanimljivije od nogometne utakmice koju igra Brazil!

Gostovanje Hito Steyerl bilo je ujedno i posljednje ovosezonsko izdanje Filozofskog teatra.