Slovenska održiva moda

Uvijek želimo nove stvari, trebali ih ili ne. Potrošačka kultura zasniva se na sustavnoj i brzoj proizvodnji novog, što pokreće kotače potrošačkog mentaliteta. Uvijek želimo nove stvari, odjeću, iako ih zapravo ne trebamo. Problem viška odjeće uočili su u svim razvijenim zemljama već odavno. Diktiraju ga brze promjene diktata modnih dizajnera, a najgorljiviji sljedbenici novih trendova su, naravno mladi.

No, paralelno se u svijetu razvijaju i pokreti za održivi razvoj na svim poljima života, pa tako i u pogledu prikupljanja tekstilnog otpada, koji je među najpogodnijima za reciklažu. Stara se odjeća prikuplja, razvrstava, priređuje za dalju uporabu, a potom donira ili reciklira.

U Sloveniji postoji udruga za osvještavanje potrošača, koja organizira zamjenu stare odjeće za nove reciklirane modele. Funkcionira u raširenoj i dobro organiziranoj mreži  volonterskih udruga koje žele osvijestiti problemu potrošačkog mentaliteta i pružaju alternativu: od organizirane zamjene i recikliranja odjeće iz druge ruke do njezine nadogradnje za nove modne kreacije.

Reportažu donosi međunarodni magazin Alpe Dunav Jadran, koji vam priprema premijerne emisije tijekom cijelog ljeta.