Splitsko ljeto - kulturna terapija

Izvedbom "Nabucca" Giuseppea Verdija na prepunom Peristilu u subotu je počelo 64. Splitsko ljeto. Uz "Aidu", ta je opera jedan od sinonima festivala koji u Europskoj godini kulturne baštine osobit naglasak stavlja na ambijentalne prostore.

Splitsku publiku na Peristilu je dočekao Nabucco Georgija Para, nedavno preminulog velikog kazališnog redatelja. Njegovu zamisao je, kao hommage svom profesoru, na Parovu molbu osvježila i doradila Jelena Bosančić. Vratio se Nabucco, kaže u pročišćenoj, klasičnoj verziji, novost na splitskom Peristilu.

Za zaljubljenike u operu kojih je u Splitu uvijek bilo mnogo nema dražeg početka Splitskog ljeta od onoga s Verdijevim bel cantom. Stoga su na scenu i ovu godinu dovedeni najbolji.

Ovogodišnji festival odigravat će se na trinaest uglavnom ambijentalnih pozornica u Splitu i bližoj okolici. U trideset i dva dana bit će izvedena tri operna, deset dramskih, osam baletnih i sedam koncertnih naslova. Izložbe, promocija knjige.

Dramska premijera, Eshilova Orestija, izvest će se na padinama Mosora. Sitno Gornje prvi put postaje scenom Splitskoga ljeta. Orestija je jedina sačuvana trilogija antičkog teatra.

Ove godine sam posebno zadovoljan što smo se vratili antici i što smo se prostoru vratili našim reminiscencijama, sjećanjima na neke predstave koje su obilježile Splitsko ljeto, kaže Trpimir Jurkić, ravnatelj Drame HNK Split.

Treća premijera koja čeka publiku je "Bernstein pleše", baletna koprodukcija splitskog i riječkog HNK.

Igor Kirov, ravnatelj Baleta HNK Split: Jedan "crucial point" je da dvije nacionalne institucije za prvi put u povijesti se spoje zajedno, i da mi imamo tu zajedničku ideju proslaviti 100 godina kompozitora , dirigenta koji je ostavio veliki trag u ovom veku, a to je L. Bernstein.

Splitsko ljeto se održava pod motom „kulturna terapija" i u europskoj godini kulturne baštine vraća se svojim korijenima. Prostorima koji su simboli festivala, antici i pučkom kazalištu.