Ruska svemirska agencija istražuje kako je došlo do pukotine na svemirskom modulu

Ruska svemirska agencija priopćila je kako se nada da će narednih tjedana otkriti podrijetlo pukotine pronađene na ruskom modulu na Međunarodnoj svemirskoj postaji te je li do nje došlo namjerno.

Članovi posade prošli tjedan pronašli su pukotinu od oko dva milimetra u promjeru na unutarnjem zidu ruskog Soyuz modula na orbitalnoj svemirskoj stanici, nakon što su operatori na zemlji izvijestili o blagim padovima u razinama tlaka.

Dužnosnici tvrde kako trenutačna posada, u kojoj su tri američka astronauta, dva ruska i jedan njemački, zbog pukotine nije u opasnosti. Ruski astronauti su nakon otkrića zatvorili pukotinu te tako privremeno zaustavili istjecanje kisika, a ruska svemirska agencija priopćila je kako će istragu provesti sredinom rujna.

Direktor ruske svemirske agencije Roscosmos Dmitri Rogozin ranije je izjavio kako je netko tijekom proizvodnje mogao namjerno prodrijeti u zid uz pomoć bušilice ili dok je brod bio u orbiti te je isključio nagađanja da je pukotina nastala udarcem meteorita.