Novi/stari ravnatelji zagrebačkog HNK i jedno novo ime - Marcello Mottadelli

Kazališno vijeće zagrebačkog HNK potvrdilo je tim intendantice Dubravke Vrgoč. Ravnatelji Drame i Baleta ostali su isti, a Opera je, nakon maestra Nikše Bareze, dobila novog čelnog čovjeka čije ime vrijedi zapamtiti jer Marcello Mottadelli vrlo je zanimljiva osoba.

Odluku je jučer donijelo kazališno vijeće u kojem su: Dušan Ljuština, Zlatko Hasanbegović, Iva Hraste Sočo, Srećko Šestan, Svebor Sečak i Željka Pulig Barišić.

Nadam se da ćemo nas četvero nastaviti ono što smo do sada naznačili, a to je povratak publike u ovo kazalište, pozicioniranje u ovom gradu, u državi, ali prije svega u Europi,  napominje intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč.

I ravnatelj baleta Leonard Jakovina u novom mandatu planira nastaviti započeto: Repertoar se u ovako velikoj kući mora bazirati na klasici, ali idemo i dalje u iskorak prema koreo-dramskim djelima i modernom plesnom izričaju,  objašnjava ravnatelj Jakovina.

Ravnatelj drame Ivica Buljan budućnost vidi u europskim koprodukcijama i razmjenama: Svijet se mijenja u posljednje vrijeme puno više nego što smo navikli. Drama HNK-a mora puno više pratiti te promjene, nego ići utabanim stazama. Nastojat ćemo angažirati što više domaćih autora: pisaca, redatelja, glumaca i, prije svega, uposliti naš ansambl jer ova energija s kojom smo krenuli treba nezaustavljivo rasti,  kaže ravnatelj Drame Buljan.

Novo ime u ravnateljstvu HNK-a je maestro Marcello Mottadelli, koji je ravnao orkestrima diljem svijeta. Među ostalim, bio je na čelu rumunjske nacionalne opere, a zagrebačku publiku oduševio je prošle godine svojim prvim gostovanjem u HNK, gdje je ravnao Puccinijevom operom Turandot.

Iznimno sam sretan i počašćen ovom odlukom da postanem ravnatelj hrvatske nacionalne opere, jer riječ je o velikoj i važnoj instituciji koja ima zadivljujuću povijest,  poručio je Mottadelli.

Što se ansambla tiče mislim da imamo sve potrebne preduvjete za uspješan rad,   ističe Mottadelli i nastavlja:  Tim je dobar, snažan, pažljiv, a na meni je naravno da izvučem najbolje od njih kako bismo podigli umjetničku ljestvicu.

Upoznali smo se radeći Turandot, no puno je toga što još trebam otkriti da bih rekao da se poznajemo u potpunosti,  napominje Mottadelli čija je osnovna životna filozofija poštivanje ljudi s kojima radi: Teatar, zbor i orkestar nisu instrumenti već ljudi; dakle, prije svega su mi važni ljudi i kako ih motivirati i izvući maksimum od zadovoljnih suradnika,  zaključuje Mottadelli.

Tim ekipiran, nova sezona predstavljena, još samo da publika napuni kazalište, a ako itko zna s publikom i svojim novim ansamblom, onda je to Mottadelli. Uvjerio nas je u to početkom lipnja na posljednjoj izvedbi Turandota kojom je dirigirao. Nakon predstave popeo se na pozornicu i održao vrlo dojmljiv govor koji, nažalost, nisu zabilježile kamere, ali jedan videozapis, snimljen mobitelom, koji smo dobili, pokazuje o kakvom je umjetniku riječ.

Što je Mottadelli rekao pogledajte na kraju reportaže iz Vijesti iz kulture: