Kako dizajneri i ilustratori vide našu nezavisnu glazbenu scenu?

Izložba 'Tko radi scenu? — Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011. – 2018.', otvara se danas u 19 sati u HDD galeriji u Zagrebu.

Izložba je fokusirana na najbolje i najreprezentativnije primjere dizajna i ilustracije za nezavisnu glazbenu scenu te obuhvaća radove četrdesetak autorica i autora koji su oblikovali plakate, omote, promotivne materijale i druge predmete i vizuale koji idu rame uz rame s glazbom,  najavljeno je iz Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD).

Autori izložbe Bojan Krištofić i Sven Sorić kao uvod u izložbu odabrali su citat Iana MacKaya: Mnogi ljudi koje znam — možda čak svi — osjećaju samo ogromnu beskorisnost. Ljudsko si biće, a svijet je tako velik; sve je naprosto toliko nedodirljivo i nedostižno. Ono što svi žele jednostavno je baviti se nečime čega mogu biti dio i to zajedno oblikovati i stvarati.

Smisleno je zapitati se zašto uvod u izložbu izbora iz dizajna za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj tijekom posljednjih sedam godina započinje citatom koji datira iz davne 1983. godine,  napominju organizatori pojašnjavajući  da je suština u tome što je tada Ian MacKaye, član američkih hardcore punk i post-hardcore grupa Minor Threat i Fugazi te jedan od osnivača epohalne glazbene etikete Dischord (Washington DC), izrazio bit „do-it-yourself“ („uradi sam“) etike u punku i indie rocku preciznim riječima koje vrijede i dan-danas.

Neovisno o stilu i žanru, poetičkom pristupu ili estetskom opredjeljenju, ono što ujedinjuje scenu nezavisne glazbe u cijeloj regiji bivše Jugoslavije i što je njezin najmanji zajednički nazivnik, jest činjenica da većina glazbenika i njihovih suboraca (promotora, voditelja klubova i radijskih emisija, DJ-a, dizajnera, likovnih i drugih umjetnika, urednika, novinara itd.) sve radi sama,  ističu organizatori.

Teza na koju se ova izložba oslanja jest da je na temeljima postavljenima kasnih devedesetih i dvijetisućitih godina ovog desetljeća stasala nova generacija protagonista nezavisne scene, koji su svakako učili od poratnih prvoboraca i graditelja civilnog društva u Hrvatskoj, ali su s vremenom razvili svoje estetike i ideje obilježene tendencijom prema što je većoj mogućoj izdvojenosti spram uvriježenih i standardiziranih kanala produkcije i distribucije kulture, stoji u najavi izložbe.

Izložbom su obuhvaćena mnoga mjesta, programi i organizacije: Močvara, Doomtown records, Živa Muzika, Žedno Uho/Super Uho, Nigdjezemska, Attack!, ŽivŽarŽur, Dirty Old label, Masters, Ekstrakt, 0.5, Distune Promotion, Podrum, KUM (Klub Kocka), Fijuk, Monteparadiso, Metamedij, Galerija Cvajner, Buka Noise, Štreber Booking, Mavena – 36 njenih čuda, Moonlee records, Geenger records, MAZ, Ispod bine.

Postav donosi i vizualna rješenja za radove mnogih glazbenika:  Storms, Eke Buba, Zarkoff, Generation Suicida, Black Gust, The Celetoids, Modern Delusion, Chresus Jist, Punčke, Cojones, Seven That Spells, Jastreb, Soft Temple II, Crawander, Baden Baden, Pi, Nord, Iv/An, Neon Lies, Tus Nua, Sara Renar, Žen, Valentino Bošković, Svemirko, Moskau, Trobecove krušne peći.

Dizajneri i ilustratori zastupljeni na izložbi su: Lana Grahek, Nikša Eršek, Lovro Škiljić, Karlo Miletić, Ena Jurov, Nikola Lakić, Paško Gaćina, Mihael Čuček, Ivana Bugarinović, Andrej Karavanić, Andro Giunio, Dario Dević, Hrvoje Živčić, Niko Mihaljević, Dominik Markušić, Bojan Krištofić, Krunoslav Nemčić, Željka Tkalčec, Maša Poljanec, Željko Beljan, Goran Zmaić, Mario Franić, Tessa Bachrach Krištofić, Franka Tretinjak, Dina Milovčić, Tea Stražičić, Marta Stražičić, Antonio Karača, Petra Vrdoljak, Ivo Matić, Ivan Antunović, Oleg Morović, Oleg Šuran, Niko Potočnjak, Tanja Modraković, Eva Badanjak, Ana Kovačić, Klasja Habjan, Zita Nakić, Slobodan Alavanja, Sven Sorić, Hrvoje Spudić, Marko Vojnić Gin, Kazinoti & Komenda, Petra Travinić, Ana Labudović, Barbara Majnarić.

Izložba se otvara večeras u 19 sati, a ostat će otvorena do 25. rujna.