Coca-Cola cilja na tržište pića s dodacima kanabisa

Coca-Cola pozorno prati brzorastuće tržište pića s dodacima kanabisa kako bi pronašla mogući ulaz na to tržište na kojemu je već dosta proizvođača pića i tako dodatno proširila svoje poslovanje izvan proizvodnje bezalkoholnih pića.

Coca-Cola je u priopćenju reagirajući na izvješće BNN Bloomberga, najavila mogućnost pregovora s kanadskom tvrtkom Aurora Cannabis radi razvitka pića na bazi kanabidiola (CBD), sastojka kanabisa koji nije psihoaktivan.

Tako bi se ta tvrtka mogla pridružiti utrci velikih proizvođača alkohola i cigareta u testiranju tržište kanabisa, kako bi pronašla partnere prije 17. listopada kada u Kanadi postaje legalna rekreativna konzumacija kanabisa.

Coke i Aurora, su u odvojenim izjavama izrazili zainteresiranost za napitke na bazi kanabidiola, ali nisu htjeli komentirati nikakve detalje ili dogovore. CBD pića ciljala bi na olakšanje upala, bolova i grčeva, navodi se u izvješću BNN-a.

Proizvodi na bazi CBD-a vjerojatno bi bili drugačiji od onih proizvedenih od strane proizvođača alkohola, čija bi pića vjerojatno bila na bazi tetrahidrokanbidiola (THC), glavne psihoaktivne kemikalije u marihuani.

Proizvođači piva Constellation Brands, Molson Coors i Heineken su već prisutni na tržištu proizvoda s dodacima kanabisa. Primjerice, Heinekenovo craft pivo Lagunitas nedavno je na tržište izbacilo Hi-Fi Hops, pjenušavo piće s okusom piva na bazi THC-a i CBD-a.

Kanada je prvo veliko gospodarstvo koje je legaliziralo rekreativnu konzumaciju kanabisa. Nekoliko američkih država legaliziralo je kanabis, no i dalje je konzumacija protiv federalnog zakona.

Prodaja na američkom legalnim tržištima trebala bi do 2020. godine dosegnuti 16 milijardi dolara, što je gotovo trostruko više od 5,4 milijardi dolara u 2015. godini, tvrde u tvrtki za istraživanje tržišta Euromonitor International a Constellation tvrdi kako bi globalno tržište kanabisa u idućih 15 godina moglo dosegnuti vrijednost od 200 milijardi dolara.

Uz mnoge druge u industriji pića, pozorno pratimo rast CBD-a, sastojka koji nije psihoaktivan, kao dodatka u funkcionalnim wellness napitcima diljem svijeta, navodi u priopćenju Coca-Cola.

Kanabidiol je jedan od stotinu molekula pronađenih u biljkama kanabisa i sadrži manje od 0,1 posto THC-a, pa tako ne uzrokuje omamljenost.

Na nekim tržištima već postoje pića na bazi CBD-a, a proizvode ih robne marke kao što su Dirty Lemon, Spring i Kickback.

Ulazak na to tržište bio bi novi iskorak Coca-Cole iz njezinog osnovnog tržišta. Nedavno je ta kompanija objavila da će za 5,1 milijardu dolara kupiti drugi po veličini svjetski lanac prodavaonica kave Costa.