Dupla doza Debussyja

Na čak dvije zagrebačke adrese odzvanjala je u nedjelju glazba Claudea Debussyja čija se stota godišnjica smrti obilježava u cijelom svijetu – u HGZ-u je prvi put izveden njegov komorni klavirski opus, a u Laubi je glazbu pratila i zanimljiva priča.

U Hrvatskom glazbenom zavodu publika je tako prvi put mogla čuti njegov cjelokupni Debussyjev komorni klavirski opus, a korak dalje otišli su Ansambl Cantus i muzikologinja Zdenka Weber, otkrivajući publici u Laubi ne samo Debussyjevu glazbu nego i zanimljive detalje iz njegova života.

Claude Debussy sam se nije slagao s time da je predvodnik i utemeljitelj impresionizma u glazbi. Ipak, zahvaljujući harmonijskim i tehničkim inovacijama, obilježio je prijelaz iz kasnog romantizma u modernu.

Ljudi vole tu glazbu što samo potvrđuje da je ona originalna, unikatna, lijepa i zavodljiva. Program smo posvetili tom pradjedu nove glazbe bez čijih postupaka, ideja i rješenja dobre nove glazbe ne bi bilo,  komentira dirigent Berislav Šipuš.

Glazbena večer imala je i poetski dio jer je Debussy često pronalazio uporište u stvaralaštvu francuskih pjesnika, a o nekima od njih malo se zna: Predstavili smo jednog pjesnika koji nije toliko poznat u Hrvatskoj - to je Pierre Louÿs koji apsolutno stoji rame uz rame s jednim Baudelaireom i Verlaineom,  ističe glumica Urša Raukar koja je interpretirala stihove.

Večer je upotpunilo zanimljivo predavanje ugledne muzikologinje Zdenke Weber o životu i radu velikog skladatelja: Čovjek je određen svojom okolinom, iskustvima, spoznajama i mogućnostima susreta s drugim ljudima i umjetnostima, i upravo je po tome Debussyjev život bio izuzetno zanimljiv,  napominje Zdenka Weber.

Debussyjeva želja za novim i izražena individualnost poticale su ga na velike dosege. Te osobine, kako je pokazala povijest, postale su i glavne odlike umjetnika 20. stoljeća.