Dodjelom Maslačka znanja počeo 12. tjedan cjeloživotnog učenja

Dodjelom nagrade Maslačak znanja za postignuća u učenju odraslih osoba i priznanja za doprinos razvoju obrazovanja odraslih u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu svečano otvoren 12. tjedan cjeloživotnog učenja koji provodi Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić istaknuo je kako je cilj Agencije barem u tom tjednu fokus staviti na učenje i obrazovanje kao na priliku koja može nabolje promijeniti život pojedinca. Od prošle godine imali smo više od 700 raznih događanja među kojima treba istaknuti događanja koja organiziraju ustanove za obrazovanje odraslih. Najčešće je riječ o sajmovima cjeloživotnog učenja u svim većim gradovima, o danima Otvorenih vrata i nizu besplatnih različitih programa ili tečajeva za obrazovanje odraslih. Imamo širok spektar aktivnosti kojima je cilj privući građane, pokazati im da je obrazovanje i učenje naša stvarnost i nešto bez čega moderan svijet ne može jer počiva na neprestanom učenju, rekao je ravnatelj Živčić.



Nagrade Maslačak znanja za postignuća u učenju odraslih osoba dodjeljuju se kako bi se na iskustvima pojedinaca pokazalo koliko obrazovanje može biti korisno za promjene statusa pojedinca, a ovogodišnji su dobitnici Boris Rozman, Goran Đurđević i Nadir Elhag. Cjeloživotno učenje je jako motivirajuće i donijelo mi je bolju kvalitetu života, rekao je Rozman dodavši da se stjecanjem novih znanja dobivaju nove prilike u kojima se radnik može profilirati u boljim poslovima.

Na otvorenju Tjedna cjeloživotnog učenja dr. Milanu Matijeviću uručeno je Priznanje za znanstveni doprinos razvoju obrazovanja odraslih, a Jasni Ćurin i prof. dr. sc. Dušanu Petričeviću Priznanje za doprinos razvoju prakse obrazovanja odraslih.

Jasna Ćurin iz Pučkog otvorenog učilišta Zagreb kazala je da već 27 godina u kontinuitetu razvijaju programe namijenjene cjeloživotnom učenju starijih osoba u sklopu cjeline Sveučilište za treću životnu dob. Rekla je da rade po slovenskom modelu te da je zanimanje za programe veliko pa svake godine upisuju oko tisuću polaznika na različite programe svrstane po tematskim cjelinama. Tako imamo učenje stranih jezika, informatike, psihofizičkog zdravlja, pa sve do širokog spektra programa opće kulture. Naši polaznici slušaju povijest, povijest umjetnosti, arheologiju, etnologiju, kao i razne multikulturalne programe. Oni su aktivni prilikom donošenja programa, sami nose određene kolegije, ponekad predaju, a radimo i list u kojem pišu. To su neformalni oblici obrazovanja što znači da nemamo ispita, testiranja, ocjena, svjedodžbi jer se radi o znanju koje će isključivo dobiti za sebe, ispričala je Ćurin.

12. Tjedan cjeloživotnog učenja 'Provježbaj mozak' nacionalna je obrazovna kampanja koja na jednostavan način kroz neposrednu komunikaciju s građanima potiče ostvarenje ideje o promoviranju učenja i obrazovanja, a u Splitu će trajati do 7. listopada.

Veliku potporu kampanji daju i osobe iz javnoga života - Anamarija Asanović, Oliver Mlakar i Marko Torjanac, kao promotori kampanje koji svojim životnim primjerom ističu važnost cjeloživotnog učenja i ulaganja u sebe.