Fotografija kao povratak prvoj ljubavi

U prizemlju Hrvatskog doma likovnih umjetnika djeluje Hrvatski dom fotografije. U njemu je postavljena izložba fotografija filmskog snimatelja Gorana Mećave pod nazivom  "Periferni rakursi". Izložba se može razgledati od srijede do nedjelje, a otvorena je do 14. listopada.

Rubni, subjektivni, crveni, nejasni, objektivni sve su to Periferni rakursi, ciklus fotografija filmskog snimatelja Gorana Mećave u kojem se bavi temom ženskih nogu, jednog od fetiša suvremene pop kulture.

Nije to valorizacija ženskih nogu, to je više objektivizacija tog fetiša. Taj fetiš se pojavljuje svugdje, u reklama, u filmovima, na potpuno drugi način, estetiziran, uljepšan, ovo je ono što ja vidim na ulici, kaže autor izložbe.

Na Mećavinim  fotografijama snimljenim na ulicama Zagreba, Pariza, Bruxellesa i Istanbula lijepe djevojke prolaze kroz grad. 2300 fotografija nastalo je mobitelom, brzopotezno i bez znanja snimljenih osoba, pa se izložba bavi i problematizacijom fenomena voajerizma. Od toga je 300 fotografija predstavljeno u formi digitalnih printova, a 2000 u formi videoprezentacije.

Goranu Mećavi ovo nije prvi takav projekt. Ovaj nagrađivani filmski snimatelj s više od 50 igranih filmova autor je nekoliko ciklusa fotografija, među kojima su najvažniji Zapisi sa snimanja, višegodišnji projekt dokumentiranja procesa nastajanja filma.

Trenutačno razmišlja o novom ciklusu fotografija mobitelom, a riječ je o fenomenu selfija. Fotografija kao povratak prvoj ljubavi i predah između zahtjevnih filmskih snimanja za Gorana Mećavu neiscrpan je izvor mogućnosti.