Nova generacija jazzera otvorila ciklus Jazz orkestra HRT-a

U dvorani Gorgona, zagrebačkog  Muzeja suvremene umjetnosti sinoć je otvorena nova koncertna sezona Jazz orkestra Hrvatske radiotelevizije (HRT).

Za ovaj koncert mlade hrvatske jazz glazbenike okupio je Saša Nestorović, koji je i ravnao Jazz orkestrom HRT-a. Kako u Hrvatskoj ne postoji visokoobrazovna institucija za jazz glazbenike, Sveučilište za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu i dalje je najplodniji rasadnik novih nada jazza na hrvatskoj glazbenoj sceni. Bruna Matić, Filip Pavić, Ivan Bonačić i Ivar Roban Križić redom su studenti tog uglednog međunarodnog sveučilišta.



Tenor saksofonist Ivan Bonačić, koji je diplomirao u Grazu, tijekom studija surađivao je s mnogim svjetski poznatim glazbenicima poput Carle Bley, Stevea Swallowa, Louisa Bonille, Dona Menze, Michaela Abenea i mnogih drugih. Osim što je u Hrvatskoj nastupao s raznim sastavima, i izvan jazza, početkom ove godine, kao vođa sastava, objavio je album za koji je snimio vlastite skladbe. Sinoć se punoj dvorani Gorgan prestravio i kao solist i kao autor. Uz jazz standard Stolen Moments  Olivera Nelsona, odsvirao je vlastitu autorsku skladbu Vague Truth  te skladbu Luke Žižića, trombonista orkestra, Don't Look Back  te pokazao svu raskoš svog talenta što je prepoznala i pljeskom nagradila publika.



Gitarist Filip Pavić završava magisterij iz jazz gitare. Još kao student ostvario je niz suradnji s poznatim jazzistima kao što su Jim Rotondi, Renato Chicco, Klemens Marktl, Christian Salfellner, Saša Nestorović, Billy Martin i drugi, a intenzivno se bavi kompozicijom i aranžiranjem, učeći od poznatih jazz autora, posebice Michaela Abenea i Eda Partyke. Na koncertu je izveo djela omiljenih mu skladatelja suvremenog jazza: saksofonista Waynea Shortera i trubača Kennyja Wheelera te izmamio topli pljesak publike.



Iako je još uvijek na studiju u Grazu, gdje je imao prilike svirati s Alexom Sipiaginom, Arijem Hoenigom, Peterom Bernsteinom, Randyjem Breckerom i Seamusom Blakeom, kontrabasist Ivar Roban Križić stjecao je iskustvo svirajući s uglednicima našeg jazza, Krunom Levačićem, Davorom Križićem, Sašom Nestorovićem i Matijom Dedićem, ali i HGM Jazz orkestrom Zagreb i Zagreb Jazz Orchestrom te uz njih s Miguelom Zenonom, Luisom Bonillom, Fay Claassen i Jimom McNeelyjem. Dvije godine bio je član Svjetskog jazz orkestra Glazbenih mladeži. Kroz skladbe Bass On the Top Where Paul Likes It  Fredericka Dava Snidera, Duke Ellington’s Sound of Love  Charlesa Mingusa i Jacka Walratha te Bernie’ Tune  Berniea Millera i Genea Rolanda predstavio je kontrabas kao solističko glazbalo u kontekstu big banda čime je oduševio prisutnu publiku.




Bubnjarica Bruna Matić, dobitnica nagrade Status za novu nadu jazza 2015., koja je nakon završenog bachelor studija u Grazu upisala master studij na Akademiji Codarts u Rotterdamu, do sada je ostvarila suradnje s Antom Gelom, Joeom i Lelom Kaplowitz te Zdenkom Kovačiček, ali i Jazz orkestrom HRT-a. Tom prilikom svirala je vlastitu skladbu, a sinoć je izvela skladbe Green Piece  Marie Schneider, jedne od najvažnijih skladateljica i aranžerki današnjice te aranžman Eda Neumeistera za standard Caravan  Juana Tizola. Publika je i njen nastup nagradila toplim pljeskom i zvižducima odobravanja.

Koncert je završio zajedničkim nastupom ovih izvrsnih mladih jazz glazbenika. Izvedbom Groovin’ Hard  Dona Menza oduševili su publiku koja ih još jednom nagradila bogatim pljeskom. Iz dvorane su nakon koncerta svi izlazili s osmijehom na licu.

Izravni radijski prijenos koncerta mogao se pratiti na Trećem programu Hrvatskog radija (HRT – HR3), a televizijska snimka uredice Melanije Pović Jagarinec i redatelja Miljenka Bukovačana moći će se pogledati na Trećem programu HRT-a (HRT – HTV3) u jednom od termina rezerviranim za emisiju Vrijeme je za jazz.