Stvorite dobre navike i mršavite zdravo!

Bitka s kilogramima, mnogima je itekako poznati problem. Čini se kao složen i teško dostižan cilj pa mnogi krenu pogrešnim i zaobilaznim putem – pridržavajući se rigoroznih dijeta od kojih više štete nego koristi.

Zdravo mršaviti znači izregulirati prehranu, napraviti pravilan omjer svih namirnica, ne izbaciti jedne, a drugima dati naglasak. I uz sve to uključiti primjerenu tjelesnu aktivnost. Primjerenu dobi i početnoj tjelesnoj težini, savjetuje Iva Butić, dr. med., stručni suradnik u programu mršavljenja.

Voditeljica programa mršavljenja Jasmina Kelava: Ono što smo mi s iskustvom došli do nekakvih računica je da je zdravo mršaviti kilu tjedno. Zašto kila tjedno? Po nama može i manje, ali ljudi vole imati neku računicu da si znaju računati koliko dugo će taj proces trajati.

Pojam mršavljenja ljudi najčešće povezuju s negativnim emocijama, s raznim odricanjima, strogim režimima te iščekivanjem rezultata koje mnogi žele postići preko noći.

Naglim mršavljenjem zapravo se gube velike količine tekućine i dolazi do viška kože, a kad to ide postepeno, koži se dozvoljava da se prilagodi na taj gubitak, naglašava Iva Butić.

A osim viška kože, nezdravi režimi mršavljenja stvaraju takozvani yoyo efekt. Naime, kada dijeta prođe, često ljudi koji izgube te kilograme se vraćaju u svoj stari ritam, koji ih je doveo do viška kilograma i onda je samo pitanje kada će se oni vratiti.

Ako to shvatimo kao nekakvu igru, i proces mijenjanja svojih navika u zdrave, onda to sve postane bezbrižno i lijepo. Mi ostvarujemo svoje ciljeve, svakim danom, svakim novim zadatkom koji smo sebi zadali i koji smo ostvarili. Bilo to da smo se prošetali kilometar više ili da se nismo uspuhali uz stepenice ili smo obukli neku košuljicu koja nam više nije bila, objašnjava Jasmina Kelava.

Važno je imati realne ciljeve i važno ih je zapisati: što se želi postići i u kojem roku, zašto osoba želi smršavjeti i što je spremna učiniti.

Voditeljica programa mršavljenja naglašava: Može se smršaviti i bez vježbanja, ali vježbanje ima puno faktora kojih ljudi uopće nisu svjesni. Osim samog vježbanja i gubljenja kalorija na samom treningu, ono ima veći efekt, tri puta tjedno nećete biti na kauču i grickati grickalice, nego ćete otići na neku aktivnost već ste benefit dobili samo od toga.

Ako još uvijek tražite izgovore, kao alternativu, nudimo vam motivaciju. Mirna koju pratimo kroz ovu priču uz pomoć stručnog tima promijenila je životne navike, izgubila 30 kilograma i doživjela transformaciju cijeloga života jer – po struci frizerka – postala je trenerica koja danas nadahnjuje mnoge.