Koncert Cantusa kao najava Muzičkog biennala Zagreb

U nekadašnjoj 'Istri', kultnoj dvorani ZKM-a, nastupio je ansambl Cantus. Prvi je to u nizu koncerata kojim se najavljuje 30. Muzički biennale Zagreb koji će se održati od 6. do 13. travnja sljedeće godine.

Svake neparne godine od 1961. u Zagrebu se okupljaju najistaknutiji izvođači suvremene glazbe iz regije i Europe. Na sinoćnjem koncertu izvodila su se djela suvremenih hrvatskih skladatelja Sakača, Kelemena, Šipuša, Ružđaka, Kuljerića i Horvata pod ravnanjem Berislava Šipuša, koji je prije 17 godina i utemeljio ansambl Cantus.

To je hommage tim skladateljima i njihovim djelima za koja ne bih želio da ih se zaboravi, nago da ih se sjetimo i kao skladatelja i kao profesora, pedagoga i kao entuzijasta vezanih za biennale,  rekao je Šipuš.

Ususret MBZ-u u ponedjeljak je u ZKM-u održan i 'hommage' Igoru Kuljeriću u interpretaciji Višeslava Laboša.

30. Muzički bennale Zagreb održat će se u travnja 2019. s temom 'Glazba, prostor, grad i zvuk', čiji je cilj, istraživanje mogućnosti prezentiranja i kreiranja glazbe u suodnosu sa svime onime što čini pojam grada.

Program jubilarnoga izdanja jednog od najstarijih i najdugovječnijih festivala suvremene glazbe na svijetu, koji se od 1961. održava u travnju svake neparne godine, uvodno je na jučerašnjoj konferenciji za novinstvo u Zagrebačkom kazalištu mladih (ZKM) najavila izvršna producentica Nina Čalopek.

Istaknula je da je ideja tematskog povezivanja festivala uz aspekte grada i svih onih slojeva koji čine grad u odnosu na glazbu, proizašla iz dugogodišnjeg propitivanja na koji način glazbu maknuti iz izolacije i kroz jezik glazbe progovoriti o aspektima svega što nas okružuje.

Najavljeni programski fokus 30. MBZ-a 'Grad i glazba', kroz prezentaciju i kreaciju glazbe u suodnosu s pojmom grada otvorit će festival i prema mnogobrojnim poljima srodnih (multimedijalne umjetnosti, tonski inženjering, akustika i slično) ili manje srodnih disciplina (urbanizam, arhitektura, filozofija, sociologija).

Htjeli smo propitati, problematizirati, a možda i dati odgovore na pitanja što danas glazba jest u odnosu na ljude, prostor, grad i socijalno-politička pitanja koja mogu činiti jedan grad, kulturu, urbanizam, rekla je Čalopek.

Festivalski program s više od 400 domaćih i stranih izvođača sastoji se od 50 programa, koncerata simfonijskih orkestara i komornih ansambala, projekata eksperimentalnog glazbenog teatra i suvremenog plesa, jazza, elektronske i alternativne glazbe, s naglaskom na visoki standard glazbene produkcije i kreativnost, uz predstavljanje 'živih klasika' ali i dolazeći talenata.

Prvi put u svojoj povijesti festival će biti otvoren u novome prostoru, u Kinu Europi, i to ekskluzivnom premijerom djela 'The Garden' britanskog skladatelja Richarda Ayresa, praizvedenog prije nekoliko tjedana u Amsterdamu.

U Zagrebu će gostovati 6. travnja u izvedbi London Sinfoniette, i to prije britanske premijere, koja je planirana tek za 17. travnja.

MBZ 2019. bit će bogatiji i za noćni program bijenalske glazbe koja jednim krakom ima dodirne točke s popularnom kulturom, a predstavit će komercijalnije, popularnije izvođače, među kojima je glazbenik Damir Martinović Mrle, član programskog odbora, izdvojio Brandt Brauer Frick Ensemble, koji će svirati u Kući za ljude i umjetnost Laubi, te gostovanje norveškog skladatelja Rolfa Wallina, nominiranog ove godine za nagradu BRIT za najbolju inovativnu glazbu.

Ove godine festival se okreće najmlađoj publici, djeci vrtićke i školske dobi kroz 'predbijenalski' ali i bijenalski program, i to s fokusom na one dijelove grada koji nisu centralizirani kao što je primjerice Centar KNAP, gdje će se odvijati brojni programi u kojima će sudjelovati studenti svih glazbenih odsjeka zagrebačke Muzičke akademije.

Festival zatvara, 13. travnja u ZKM-u, svečana praizvedba baleta Frane Đurovića 'Hero is Tired' u koreografiji talijanskog koreografa Giuseppea Spote i koprodukciji s HNK-om Ivana pl. Zajca iz Rijeke.