Što čitati? - psihotriler ili ljubavno - detektivski roman

Književna kritičarka Jagna Pogačnik ovaj tjedan preporučuje 'Ženu iz snova' Karen Hamilton te novi roman Borivoja Radakovića 'Hoćemo li sutra u kino?'.

Karen Hamilton: 'Žena iz snova', Stilus

Psihotriler je to koji zalazi u mračna područja ljudske psihe, posve u trendu velikih uspješnica 'Žena na prozoru' i 'Ona prije mene' koje predstavljaju 'pomaknute' ženske likove koji nose te nove i vrlo popularne trilere.

Karen Hamilton provela je djetinjstvo u Angoli, Zimbabveu i Italiji, a godinama je radila kao stjuardesa. Nedavno je stekla diplomu škole pisanja Faber Academy, a nakon što se skrasila u Hampshireu i posvetila se obitelji, želju za pustolovinama zadovoljava istraživanjem svijeta kroz pisanje. 'Žena iz snova' njezin je prvijenac kojim postiže velik uspjeh.

Specifična je njezina antijunakinja Juliette za koju tijekom čitanja ne znate biste li je osuđivali ili simpatizirali,  razumjeli ili vam ide na živce. Ljubavna veza između Juliette i Natea završila je njegovom voljom i prekidom, no ona je uvjerena da je on samo u kratkotrajnoj zabludi i da će joj se vratiti, ali u tome ona sama mora malo pripomoći, svim sredstvima.

Juliette je inteligentna i uporna žena koja neće stati sve dok sa svojom ljubavi života ne ostvari bračnu sreću, a za to je smislila opak i sulud plan - pod svaku cijenu pokazati mu kako je ona njegova žena iz snova.

Ona razvija pravu opsesiju prema njemu i sigurna je da će je kad-tad prepoznati kao samouvjerenu, uspješnu i samostalnu buduću ženu. Njezina se opsesija manifestira u epizodama koje imaju trilerski potencijal, no roman nema strukturu klasičnog trilera.

Juliette mijenja sebe, svoje ime, uči voziti, postaje stjuardesa u kompaniji u kojoj on radi kao pilot, čini se da uzima život u svoje ruke... Istovremeno pažljivo prati Nateov život: špijunira ga, povremeno odlazi u njegov stan i polako ga uvlači u svoju pomno osmišljenu mrežu kako bi ostvarila cilj.

Za sve što čini ona ima razloge koji sežu u daleku i tragičnu prošlost, kada je bilo nemoguće da nekome pripada i bude prihvaćena (odnos s majkom, ocem, bratom, prijateljicama...). Kao tinejdžerica Juliette se osjećala beznačajnom i nevoljenom, maltretiranom od vršnjakinja, a s Nateom je povezuje i jedna epizoda iz tog vremena koje se on ne sjeća.

Roman se otvara fragmentom velike tragične epizode koja prekida njezino djetinjstvo, a slijede izmjene događaja iz sadašnjosti i epizoda iz prošlosti. To nije klasičan triler, premda se pojavljuje i jedno umorstvo.

Upornost kojom salijeće svojeg nesuđenog životnog partnera izaziva oprečne osjećaje u čitatelju jer je riječ o sociopatskom ponašanju, iako događaji iz prošlosti za to daju opravdanje. Priča je napeta, s naglaskom na psihu glavne junakinje koja je negativac kojeg možete razumjeti.

Borivoj Radaković: 'Hoćemo li sutra u kino?', V.B.Z.

Borivoj Radaković pisac je koji od svog prvog romana 'Sjaj epohe' pomiče tematske i jezične granice hrvatske proze. 'Hoćemo li sutra u kino?' je roman koji se bavi temom ljubomore pa se onda može reći da je u pitanju ljubavni roman. No, u njemu ima i elemenata detektivskog romana.
Novi roman B. Radakovića: ljubavni trokut, fluidni identiteti, seksualni tabui
Slaven predaje geografiju u jednoj zagrebačkoj gimnaziji, slabo zarađuje, majka ga tlači, ne poštuju ga ni kolege ni učenici, a uz sve to čini mu se da ga supruga vara s kolegom s posla. Sumnja ga izjeda pa je počinje uhoditi i preispitivati cijeli svoj život.

Ljubavni trokut, ljubomora, fluidni spolni i društveni identiteti, seksualni tabui, društvene frustracije, načini na koje se grade i urušavaju naši intimni svjetovi - sve su to teme u koje duboko zasijeca ovaj roman.